اردوغان پس از اعلام پیروزی: سعی می کنم لایق اعتماد مردم باشم

اردوغان پس از اعلام پیروزی: سعی می کنم لایق اعتماد مردم باشم
يکشنبه 7 خرداد 1402 - 22:48

رجب طیب اردوغان پس از اعلام غیررسمی پیروزی اش در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه طی سخنرانی در شهر استانبول خطاب به مردم گفت: سعی می کنم به اندازه ۲۱ سال لایق اعتماد شما باشم.

العالم - ترکیه

اردوغان در اجتماع هواداران خود که در حال پایکویی و سرور بودند، افزود: از تک تک مردم ترکیه که مسئولیت مدیریت کشور در پنج سال آینده را به ما سپردند، تشکر می کنم.

وی با بیان این که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را با شور و نشاط ملت به پایان رساندیم، اظهار کرد: از ملتم تشکر می کنم که بین دو عید، عید دموکراسی را به ما هدیه دادند.

رئیس جمهور ترکیه با تقدیر از حضور همه مردم در دور دوم انتخابات و مشارکت بالای مردم در رای گیری داخل و خارج از کشور بیان کرد: «همان طور که گفته بودم، تا مزار همراه شما خواهم بود نه تا بازار.»

وی ۸۵ میلیون جمعیت ترکیه را برنده دور اول و دوم انتخابات در ۱۴ و ۲۸ ماه می عنوان کرد و گفت: ما برنده می شویم تا کسی شکست نخورد. برنده امروز فقط ترکیه است.

اردوغان با بیان این که «با هم درهای قرن ترکیه را باز کردیم» اظهار کرد: نتایج انتخابات امروز نشان داد که هیچ کس نمی تواند دستاوردهای این کشور را نادیده بگیرد.

به گزارش ایرنا، وی نتیجه امروز را درسی برای قلیچداراوغلو دانست و بیان کرد: او حسابدار است و این چیزها را خوب می داند و معتقدم که او به خاطر معاونین و همراهانی که در فضای رقابت انتخاباتی برای خود انتخاب کرده بود، نتیجه را باخت.

پربیننده ترین خبرها