تحریم ایران از سوی اوکراین؛ زلنسکی و پیاده‌سازی خط به خط دستورات آمریکا!

تحریم ایران از سوی اوکراین؛ زلنسکی و پیاده‌سازی خط به خط دستورات آمریکا!
دوشنبه 8 خرداد 1402 - 21:15

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز گذشته پیش نویس قانون تحریم 50 ساله ایران را به پارلمان این کشور داد که شامل ممنوعیت تجارت با ایران، توقف پروازهای هوایی و تردد از طریق اوکراین، ممنوعیت انتقال فناوری و سرمایه گذاری در ایران است.

العالم – درگوشی

با بررسی رفتار رئیس جمهور اوکراین مشخص می شود که او هرگز منافع کشورش را در تعامل با مسائل بین‌المللی در نظر نمی‌گیرد بلکه تمام مواضعی که اتخاذ می‌کند توسط آمریکا به او دیکته می شود.

او اصرار داشت که کشورش به ناتو بپیوندد، در حالی که خود غربی‌ها به رهبری آمریکا می ‌دانستند که چنین طرحی روسیه را تحریک می‌ کند و آن را به استفاده از زور برای جلوگیری از رسیدن ناتو به مرزهایش وا می‌دارد.

زلنسکی علیرغم ویرانی هایی که بر کشورش وارد شد و فاجعه تبدیل کشورش به انبار تسلیحات آمریکا و غرب، همچنان بر پیوستن اوکراین به ناتو اصرار می ورزد، بدون اینکه ذره ای امید به پیروزی داشته باشد. با این حال، دچار این توهم شده که سوپرمن است و روسیه را شکست خواهد داد.

در زمانی که زلنسکی از تلاش برای سلب مسئولیت از خود و متحدان غربی اش به رهبری آمریکا در قبال انهدام کشورش دست بر نمی دارد، روباه سیاست آمریکا هنری کیسینجر صد ساله را می بینیم که اعتراف کرد عامل اصلی ویرانی اوکراین، آمریکاست که زلنسکی را تحریک کرد تا به پیوستن اوکراین به ناتو اصرار کند، اصراری که با تمام توافقاتی که با روسیه امضا شد، در تضاد است.

وقتی گفته می شود که جنگ اوکراین فقط به نفع آمریکاست، سخنی گزاف نیست، چرا که حتی لیندسی گراهام سناتور آمریکایی در دیدار با زلنسکی در کییف گفت: قتل روسها، موفق ترین سرمایه گذاری آمریکا در اوکراین و کمک واشنگتن به این کشور است. اما لیندسی هیچ اهمیتی به کشته های اوکراین در این جنگ نمی دهد.

زلنسکی مانند شخصی است که متنی را می خواند که خودش آن را ننوشته است.

وی در حالی ایران را به ارسال پهباد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرد که هنوز خواست تهران در زمینه اثبات ادعایش در این زمینه را نپذیرفته و با این اقدام در تحریم ایران سهیم شده است.

ایران بارها خواستار حل مسالمت آمیز بحران اوکراین شده و حتی آمادگی خود را برای توقف این جنگ ویرانگر اعلام کرده اما زلسنکی بدون توجه به مواضع مثبت ایران، فقط به دنبال جلب رضایت اربابان آمریکایی و اسرائیلی اش است که پیشنهاد تحریم ایران گواه آن است.

پربیننده ترین خبرها