کره شمالی: برای نظارت بر آمریکا ماهواره پرتاب می‌کنیم

کره شمالی: برای نظارت بر آمریکا ماهواره پرتاب می‌کنیم
سه شنبه 9 خرداد 1402 - 02:06

دولت کره شمالی ضمن تاکید بر عزم خود برای پرتاب ماهواره نظامی به فضا فارغ از تهدیدهای ژاپن، گفت که این ماهواره برای نظارت بر آمریکا ضروری است.

العالم-آسیا

باوجود تهدیدهای ژاپن به هدف قرار دادن موشک ماهواره‌بری که قرار است کره شمالی برای قرار دادن یک ماهواره نظامی در مدار پرتاب کند، پیونگ‌یانگ بر عزم خود برای این کار تاکید کرد.

«ری پیونگ چول» نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگر کره شمالی بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که پرتاب ماهواره نظامی طبق برنامه در ماه ژوئن انجام می‌شود که اقدامی ضروری برای تقویت بازدارندگی و آمادگی جنگی است.

تحلیلگران می‌گویند این ماهواره نظامی بخشی از تلاش‌های کره شمالی - که دارای سلاح هسته‌ای است - برای پیشبرد فناوری نظارتی، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، به منظور بهبود توانایی این کشور در حمله به اهداف دور در صورت وقوع جنگ در منطقه است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از شبکه دولتی کره شمالی، ری در این‌باره گفت که کره شمالی قصد دارد اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را در ماه ژوئن به فضا پرتاب کند و هدف از این اقدام نظارت بر فعالیت‌های نظامی آمریکا است.

کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی از جمله موشک بالستیک قاره‌پیمای جدیدی با سوخت جامد را انجام داده است.

این مقام نظامی پیونگ‌یانگ طی بیانیه‌ای تاکید کرد: «ما تهدیدات حال و آینده را به طور جامع در نظر خواهیم گرفت و فعالیت‌هایی را برای تقویت بازدارندگی‌های جنگی فراگیر و عملی انجام خواهیم داد».

روز گذشته یک مقام گارد ساحلی ژاپن گفت که کره شمالی به توکیو اطلاع داده که قصد دارد در تاریخی بین ۳۱ می تا ۱۱ ژوئن ماهواره به فضا پرتاب کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها