کنعانی خطاب به پارلمان اروپا: حقوق بشر⁩ چه نسبتی با حمایت از تروریست‌ها دارد؟

کنعانی خطاب به پارلمان اروپا: حقوق بشر⁩ چه نسبتی با حمایت از تروریست‌ها دارد؟
سه شنبه 9 خرداد 1402 - 12:47

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به حضور سرکرده گروهک تروریستی منافقین در پارلمان اروپا و شعارهای حقوق بشری که اروپایی‌ها سر می‌دهند، پرسید: حقوق بشر⁩ چه نسبتی با حمایت از تروریست‌ها دارد؟

العالم - ایران

پارلمان اروپا اخیرا میزبان سرکرده گروهک تروریستی منافقین بود. این اقدام پارلمان اروپا با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز (سه‌شنبه) نهم خرداد ماه در توئیتی نوشت: برخلاف شعارهای حقوق بشری ⁧پارلمان اروپا⁩، جای تأسف است که برخی اعضای آن با چشم بستن بر کارنامه سیاه قاتلان بیش از ۱۷ هزار نفر از کودکان، زنان، مردان، دولتمردان و نمایندگان ملت ایران در مجلس، میزبان سرکرده فرقه‌ای تروریستی شده‌اند.

وی پرسید:‏⁧ حقوق بشر⁩ چه نسبتی با حمایت از تروریست‌ها دارد؟!

اسفند سال گذشته نیز «باب بلکمن» نماینده پارلمان انگلیس و رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و رژیم صهیونیستی در توئیتی از دیدارش با سران گروهک تروریستی منافقین در آلبانی خبر داد و در توئیتی سرکرده این گروهک تروریستی را رئیس جمهور منتخب شورای ملی ایران خوانده بود. در همین خصوص «سیدمهدی حسینی متین» کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن در توئیتر به توئیت نماینده پارلمان انگلیس که اخیر از اردوگاه گروهک تروریستی منافقین در آلبانی بازدید کرده، واکنش نشان داد و نوشت: چگونه ملاقات با منفورترین دشمن ملت ایران قابل توجیه است، مگر اینکه شما با آنها در دشمنی و خصومت با مردم ایران، هم‌نظر و همسو باشید. مردم ایران هرگز دشمنان خود را که از سازمان تروریستی (گروهک منافقین) که بیش از ۱۷ هزار بیگناه را کشته‌، حمایت می‌کنند، نمی‌بخشند.

علاوه بر حمایت‌های اروپا و انگلیس از این گروهک تروریستی، بهمن ماه سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای کنگره آمریکا از قطعنامه‌ای حمایت کردند که در آن بندهایی در حمایت از گروهک تروریستی منافقین آمده بود. این اقدام با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مواجه شد و او روز جمعه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ در توئیتر نوشت: حمایت ۱۶۵ تن از اعضای کنگره آمریکا از منافقین، یک بار دیگر پیوند عمیق نظام آمریکا با تروریسم را به جهانیان نشان داد. البته‌ عجیب نیست! رژیمی که به تأسیس و استفاده ابزاری از داعش مبادرت کرد، در تداوم حمایت و استفاده ابزاری و سیاسی از قاتلان ۱۷ هزار شهروند ایرانی احساس شرم نمی‌کند!

پربیننده ترین خبرها