سردار حسن زاده در گفتگو با العالم: در انقلاب اسلامی مردم مهمترین پشتیبان نظام اسلامی هستند / صداقت محور حکمرانی از دیدگاه اسلام و امام است /آمریکا همواره در جهت تضعیف وحدت جهان اسلام گام برمی دارد

سردار حسن زاده در گفتگو با العالم: در انقلاب اسلامی مردم مهمترین پشتیبان نظام اسلامی هستند / صداقت محور حکمرانی از دیدگاه اسلام و امام است /آمریکا همواره در جهت تضعیف وحدت جهان اسلام گام برمی دارد
چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 21:05

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و رئیس قرارگاه شهید فهمیده گفت: در انقلاب اسلامی مهمترین پشتیبان نظام اسلامی مردم هستند. دشمنان همواره سعی کرده اند با جنگ و تحریم و فتنه انقلاب را به شکست بکشانند ولی با پشتیبانی همین مردم ناکام مانده اند. 

العالم ـ ایران

سردار حسن حسن‌زاده در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم تاکید کرد: یکی از مهمترین مؤلفه هایی که حضرت امام همواره پیگیری می کردند و از اصول انقلاب اسلامی هم هست توجه ویژه به مردم است. ایشان مردم را نقش آفرینان اصلی برای تعیین سرنوشت خودشان می دانستند دیگر این دولت ها نیستند که برای مردم تعیین تکلیف می کنند این مردم هستند که خودشان سرنوشت خودشان را تعیین می کنند. در انقلاب اسلامی مهمترین پشتیبان نظام اسلامی مردم هستند. دشمنان همواره سعی کرده اند با جنگ و تحریم و فتنه انقلاب را به شکست بکشانند ولی با پشتیبانی همین مردم ناکام مانده اند.

حضور مردم در صحنه مشکلات را حل می کند/ نگاه امام در جهان در حال فراگیر شدن است

وی افزود: برگزاری همه ساله سالگرد ارتحال حضرت امام خودش نمونه ای از حضور مردم در صحنه، پشتیبانی از نظام و آرمان های انقلاب اسلامی است. امام باور داشتند حضور مردم در صحنه مشکلات را حل می کند. این نگاه امام در جهان در حال فراگیر شدن است و ملت ها نقش آفرین می شوند هر چند با مقاومت حکومت ها روبرو هستیم.

رئیس قرارگاه شهید فهمیده ادامه داد: مهمترین تفاوت دیدگاه امام با دیگران در تعریف حکمرانی، رابطه بین سیاست و دیانت است؛ حضرت امام این دو را عین هم می داند. سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست. در حکمرانی حضرت امام حیله گری وجود ندارد و مردم را فریب نمی دهند، به درستی می گویند و به آن عمل میکنند. امروز در دنیا جملات زیبایی به مردم می گویند اما عکس آن عمل می کنند. صداقت محور حکمرانی از دیدگاه اسلام و امام است.

امام حمایت از فلسطین را واجب و ضروری می دانستند

سردار حسن زاده خاطرنشان کرد: حضرت امام بارها فرموده اند که فلسطین پاره تن اسلام است حمایت از فلسطین را واجب و ضروری می دانستند و مهمترین اقدام امام تعیین روز قدس است. پس از حضرت امام ، مقام معظم رهبری به درستی و با عزمی راسخ همان مسیر را ادامه دادند در یکی از نمازجمعه ها رهبر انقلاب به صراحت فرمودند که ما از فلسطین و مردم فلسطین حمایت می کنیم حتی گروه ها و تشکل هایی که از فلسطین حمایت کنند مورد حمایت ما هستند. حمایت از فلسطین حمایت از مظلومان عالم است. همانطور که حضرت امام و رهبر انقلاب و رهبران جهان اسلام بارها گفته اند هیچ راهی برای تحقق آرمانهای فلسطین جز مقاومت وجود ندارد.

وی افزود: امام خمینی انقلاب اسلامی را محدود به مرزها نمی داند و نگاه جهانی دارد اساسا انقلاب اسلامی فرامرزی است محتوای انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است به طوریکه آزدادیخواهان جهان آنرا پذیرفته اند و دنبال می کنند. هر آنچه در راهبرد انقلاب اسلامی مشخص شده است بیانگر وظایف و ماموریت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. هر کجا که سپاه پاسداران بتواند به مردم مظلوم کمک بکند و نیاز باشد سپاه در آنجا حضور می یابد تا جایی که تجربیات خودش را در اختیار آنها قرار می دهد مسیری که توسط سردار دلها حاج قاسم سلیمانی نهادینه شد.

آمریکا همواره در جهت تضعیف وحدت جهان اسلام گام برمی دارد

رئیس قرارگاه شهید فهمیده گفت: حضرت امام آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ خطاب کردند و محور همه شرارت ها و ظلم و درگیری در جهان می دانند امام فرمود که هیچگاه به این دشمن اعتماد نکنید و مرعب خودش و ایادی اش نشوید چنانکه قدرت آنها را از درون پوشالی می دانند.در حالی که جهان، آمریکا را قدرت بلامنازع می دانست امام فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. آمریکا همواره در جهت تضعیف وحدت جهان اسلام گام برمی دارد.

حوادث و فتنه سال گذشته بیانگر ضعف دشمنان ما بود

وی تصریح کرد: حوادث و فتنه سال گذشته بیانگر ضعف دشمنان ما بود. دشمنان وقتی دیدند ایران اسلامی علی رغم همه تحریم ها و تهدیدها و توطئه ها روز به روز در حال رشد است و به عنوان الگو برای همه مردم جهان عرض اندام می کند با تمام قدرت سعی کردند که آرمانهای امام و انقلاب را تضعیف کنند همانطور که رهبر انقلاب فرمودند دشمن همیشه در محاسباتش اشتباه می کند و ناکام ماندند و مردم با حضورشان ضربه نهایی را بر پیکره بی جان استکبار وارد کردند. در نهایت آنها قدرت جمهوری اسلامی را می پذیرند و سر تعظیم فرود خواهند آورد.

پیام مراسم ارتحال امام برای دوستداران انقلاب امیدآفرین و برای دشمنان یاس و ناامیدی است

سردار حسن زاده گفت: تجربیات خوب قرارگاه شهید فهمیده برای همه سطوح آسیب ها و تهدیدات برنامه ریزی کرده است همه دستگاه های لشکری و کشوری با قرارگاه ما همکاری دارند برای حضور بیش از 2 میلیون نفر میهمانان داخلی و خارجی برنامه ریزی کرده ایم بویژه برای برقراری امنیت تدابیر خوبی اندیشیده ایم و آمادگی بالایی داریم و مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام یکی از بزرگترین و باعظمت ترین اجتماعات امت امام است. هدف ما میثاق با امام و بیعث مجدد با مقام معظم رهبری و هم عهدی با شهدا برای ادامه راه امام است. پیام این مراسم برای دوستداران انقلاب امیدآفرین و برای دشمنان یاس و ناامیدی خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها