کمک ۳۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین از زمان آغاز جنگ با روسیه

کمک ۳۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین از زمان آغاز جنگ با روسیه
پنج‌شنبه 11 خرداد 1402 - 00:58

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از زمان آغاز جنگ اوکراین با روسیه، حدود ۳۸ میلیارد دلار به کی‌یف کمک نظامی ارائه داده است.

العالم-آمریکا

همزمان با اعلام متناوب کمک‌های نظامی کشورهای غربی به سردمداری آمریکا به اوکراین برای جنگ با روسیه، پنتاگون رقم کل حمایت‌های نظامی ارائه شده به کی‌یف از زمان آغاز درگیری‌ها را اعلام کرد.

وزارت دفاع آمریکا شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که دولت واشنگتن از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و شروع جنگ اوکراین با این کشور، حدود ۳۸ میلیارد دلار به کی‌یف کمک نظامی ارائه داده است.

در جدیدترین اقدام حمایتی واشنگتن از کی‌یف برای طولانی‌تر کردن جنگ با روسیه، با اینکه خود قصد ندارد به‌صورت مستقیم هیچ جنگنده‌ای به اوکراین ارسال کند اما به کشورهایی قبلا از آمریکا اف-۱۶ خریداری کرده‌اند، اجازه داده تا هر تعداد از این هواپیماهای جنگی را که می‌خواهند به اوکراین ارائه کنند.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی پنتاگون، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «آمریکا در زمان ریاست جمهوری [جو] بایدن، مجموعاً بیش از ۳۸.۳ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین وعده داده که ۳۷.۶ میلیارد دلار آن بعد از تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (شروع جنگ با روسیه) بوده است».

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که جدیدترین بسته کمک نظامی به اوکراین بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

این در حالی است که «فرانک کندال» فرمانده نیروی هوایی آمریکا پیشتر ادعاها مبنی بر اینکه ارائه جنگنده اف-۱۶ به اوکراین می‌تواند تأثیر قابل توجهی در روند جنگ با روسیه گذاشته و به نیروهای کی‌یف برای پیروزی در این درگیری کمک کند، را تلویحاً رد کرده بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها