ادامه دیدارهای وزیر خارجه در کیپ تاون

ادامه دیدارهای وزیر خارجه در کیپ تاون
شنبه 13 خرداد 1402 - 13:00

وزیر امور خارجه که به منظور شرکت در نشست گروه بریکس به کیپ تاون در آفریقای جنوبی رفته است ، در ادامه دیدارهای خود در حاشیه این نشست با وزیر امور خارجه برزیل و معاون وزیر خارجه کوبا دیدار و گفت و گو کرد.

العالم - ایران

امیر عبداللهیان در حاشیه نشست بریکس پلاس در کیپ تاون آفریقای جنوبی با مائورو ویرا وزیر امور خارجه برزیل، دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان با تبریک مجدد پیروزی آقای لولا داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، ابراز اطمینان کرد که روابط دو کشور در دوره جدید بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اولویت‌های سیاست خارجی دولت آقای دکتر رئیسی، سیاست های مستقل برزیل را مورد توجه و اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود، قدمت ۱۲۰ ساله روابط دوجانبه، سرمایه بزرگی برای دو کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از همتای برزیلی خود جهت سفر به تهران دعوت بعمل آورد.

امیر عبداللهیان همچنین با گراردو پنالور معاون اول وزیر امور خارجه کوبا دیدار و با او درخصوص برخی موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

گالری

رئیس هیات کوبایی شرکت کننده در نشست بریکس همچنین گزارشی از آخرین تحولات روابط دو کشور ارائه نمود و وزیر امور خارجه کشورمان را در جریان طرح ها و برنامه‌های پیشنهادی کوبا برای گسترش روابط قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران شب گذشته نیز در حاشیه اجلاس گروه بریکس در کیپ تاون با وزرای امور خارجه عربستان ، امارات ،‌ هند ، روسیه ، کومور و آفریقای جنوبی دیدار و با آن ها گفت و گو کرده بود.

پربیننده ترین خبرها