نماینده جنبش توحید لبنان در گفتگو با العالم: امام خمینی ناجی امت بود و روحیه مبارزه را در میان آنها تقویت کرد/ قضیه فلسطین از اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران بود

نماینده جنبش توحید لبنان در گفتگو با العالم: امام خمینی ناجی امت بود و روحیه مبارزه را در میان آنها تقویت کرد/ قضیه فلسطین از اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران بود
يکشنبه 14 خرداد 1402 - 07:43

نماینده جنبش توحید اسلامی لبنان در گفتگو با العالم اظهار داشت: ما می خواهیم از امام خمینی (ره) صحبت کنیم تا این تفکر وحدت بخش را ترویج کنیم، همان تفکری که درصدد بنیان نهادن نسلی خداشناس است تا صهیونیست های اشغالگر را از سرزمین فلسطین بیرون راند.

العالم-ایران

«شیخ احمد عبدالرحمن» نماینده جنبش توحید اسلامی لبنان اظهار داشت که اولین اقدام امام خمینی (ره) بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پایین کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی از سفارت این رژیم در تهران و قرار دادن پرچم فلسطین به جای آن بود. معنای چنین اقدامی این است که قضیه فلسطین به مثابه هدف و قطب نماست لذا انقلاب اسلامی برای ما بسیار پر معنا است.

وی طی گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: هر ساله در این مناسبت احساس می کنیم امام خمینی(ره) انقلابی با خود آورد که انقلاب جهان اسلام را پس از خود رقم زد، آن هم پس از سالها رخوت و ناامیدی که جهان اسلام در آن گرفتار شده بود.

شیخ عبدالرحمن افزود: وضعیت ما پیش از انقلاب و پس از آن بسیار متفاوت بود. پیش از آن دچار ضعف، رخوت و تسلیم شده بودیم و امت نیازمند ناجی بود تا دوباره روح مبارزه را در آن بدمد و این همان چیزی بود که انقلاب اسلامی ایران به ما هدیه داد.

نماینده جنبش توحید اسلامی لبنان خاطرنشان کرد که صاحبان پروژه آمریکایی-صهیونیستی وقتی دیدند پیروزی انقلاب اسلامی در ایران می تواند مسلمانان سنی و شیعه را با یکدیگر متحد کند، آغاز به توطئه و تلاش برای تفرقه اندازی کردند.

شیخ عبدالرحمن بیان داشت: همه ما از هزینه های میلیون دلاری آنها برای مخدوش کردن چهره انقلاب اسلامی و همه حامیان قضیه فلسطین خبر داریم.

وی افزود: متاسفانه در این دوران برخی رسانه ها بجای اینکه دشمن اسرائیلی را معرفی کنند، شیعه را به عنوان دشمن به مخاطبان خود معرفی می کنند و برخی نیز از این کار استقبال می کنند، چرا که خود آنها قضیه فلسطین را فروختند و روابط خوب میان سنی و شیعه آنها را آزار می داد. امام خمینی (ره) آمد تا اتحاد میان این دو مذهب را برقرار کند و آنها را یکپارچه سازد.

شیخ عبدالرحمن خاطرنشان کرد: هدف اصلی قضیه فلسطین است و آنچه قضیه فلسطین را مهم ساخته یاری مستضعفان و از بین بردن مظلومیت مسلمانان و همه انسان ها است.

وی درخصوص نیاز امروز جامعه به تفکرات، دیدگاه ها و انسان های آزاده ای همچون امام خمینی (ره) اظهار داشت: باید آگاه باشیم که متاسفانه امروزه امت اسلامی مطالعه نمی کند و رسانه های صوتی و تصویری به عنوان پدیده های جدید بر نگاه آن تاثیر می گذارند. به همین دلیل در جایگاه فعلی خود قرار داریم. ما می خواهیم از امام خمینی (ره) صحبت کنیم تا این تفکر وحدت بخش را ترویج کنیم، همان تفکری که درصدد بنیان نهادن نسلی خداشناس است تا صهیونیست های اشغالگر را از سرزمین فلسطین بیرون راند.

پربیننده ترین خبرها