خوشناو در گفتگو با العالم: امام خمینی(ره) جهان اسلام را به مسیر صحیح هدایت کرد

يکشنبه 14 خرداد 1402 - 21:01

امام و خطیب مسجد "الامام الحکیم" در سلیمانیه عراق گفت: امام خمینی جهان اسلام را بار دیگر به مسیر صحیح که همان مسیر رسول الله و اهل بیت است، بازگرداند.

العالم ـ ایران

شیخ "حسین خوشناو" در گفتگو با شبکه خبری العالم درباره نیاز جامعه اسلامی به افکار و دیدگاه های شخصیتهای برجسته و آزاده مانند امام خمینی(ره) گفت: مسلمانان همواره به چنین شخصیتهایی نیاز دارند تا آنها را به مسیر صحیح هدایت کنند. از این رو خداوند پیامبران را یکی پس از دیگری ارسال کرد تا جامعه بشری را هدایت کنند. ارسال پیامبران اساسا به سبب نیاز بشر به آنهاست.

خوشناو افزود: عقل بشری نمی تواند راهی که خداوند برای بشر تعیین کرده است، را به سرانجام برساند؛ از این رو باید افرادی پاک سرشت مانند پیامبران و ائمه و نمایندگان آنها مانند امام خمینی(ره) در جامعه ما باشند.

امام و خطیب مسجد "الامام الحکیم" خاطرنشان کرد: امام خمینی جهان اسلام را بار دیگر در مسیر صحیح قرار داد که همان مسیر رسول اکرم(ص) و اهل بیت(س) است.

خوشناو در پاسخ به سوالی درباره جنبه جذاب در شخصیت و زندگی امام راحل(ره) گفت: درست است که با امام دیدار نکردم اما امام زنده است و در میان ما حضور دارد. من از طریق سخنرانی ها و کتابهای امام، عاشق و شیفته شخصیت او و افکار و دیدگاه هایش شدم.

وی افزود: امام از تمام مظلومان جهان حمایت می کرد و این در واقع همان راه و مسیر رسول اکرم(ص) است که برای نجات تمام بشریت بدون استثنا فرستاده شد.

پربیننده ترین خبرها