ائتلاف دریایی با ایران عامل تضعیف رژیم صهیونیستی

ائتلاف دریایی با ایران عامل تضعیف رژیم صهیونیستی
دوشنبه 15 خرداد 1402 - 16:59

کارشناسان معتقدند که اتحادهای امنیتی دریایی ایران و کشورهای منطقه معادلات سیاسی و نظامی غرب به ویژه آمریکا در منطقه را تغییر خواهد داد.

العالم – نظرکده

دکتر علی فضل الله به شبکه خبری العالم گفت: کلید سیطره بر جهان، سیطره بر دریاهاست و تجارت دریایی، ستون اقتصاد جهان است که در این میان 50 درصد تجارت دریایی جهان از اقیانوس هند انجام می شود.

وی نفوذ دریایی ایران در منطقه و تغییر موضع برخی از کشورهای منطقه در قبال ایران در ماههای اخیر را در زمینه تحکیم ائتلاف های منطقه ای و مقابله با نفوذ آمریکا در منطقه مهم دانست.

شارل ابی نادر نیز گفت که اتحاد نیروی دریایی ایران با کشورهای عربی باعث تضعیف نقش رژیم صهیونیستی در منطقه که همواره درصدد ایجاد تنش و اختلاف است، خواهد شد و به استقرار صلح و امنیت در منطقه و از بین رفتن امکان جنگ خواهد انجامید.

وی افزود: قبلا آمریکا و رژیم صهیونیستی با ترساندن کشورهای عربی از به اصطلاح توان هسته ای، موشکی، پهبادی و قایق های ایران، در امور کشورهای مزبور دخالت و در آن پایگاه ایجاد می کردند اما ائتلاف های جدید این توطئه را نقشه بر آب کرد.

حسام عبدالکریم نیز گفت: ایران همواره خواهان عدم اتکا به بیگانگان برای تامین امنیت منطقه بوده و بر همکاری با کشورهای عربی تاکید داشته و می گفت که کشورهای غربی مانند آمریکا حق حضور در خلیج فارس را ندارند، لذا ائتلاف های جدید به کشورهای منطقه فهماند که آمریکا دیگر هیچ نقشی در زمینه تامین امنیت منطقه ندارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها