رئیسی: موشک فتاح از مولفه‌های اقتدار است

رئیسی: موشک فتاح از مولفه‌های اقتدار است
سه شنبه 16 خرداد 1402 - 12:14

رئیس‌جمهور در آیین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح با بیان اینکه موشک فتاح در پرتو ایمان به خدا و مجاهدت‌های جمعی ساخته شده و از مولفه‌های اقتدار است گفت: به لطف خدا کارهایی که سپاه پاسداران و نیروی هوافضای سپاه انجام می‌دهد کارهای علم پایه است.

العالم - ایران

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (16 خرداد) در آیین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح با بیان اینکه موشک فتاح در پرتو ایمان به خدا و مجاهدت‌های جمعی ساخته شده و از مولفه‌های اقتدار است گفت: به لطف خدا کارهایی که سپاه پاسداران و نیروی هوافضای سپاه انجام می‌دهد کارهای علم پایه است.

وی افزود:در جنگ تحمیلی شرایط به گونه‌ای بود که رهبری فرمودند «تهران، دزفول و شهرهای ایران را موشک‌باران می‌کردند و ما قدرت دفاعی نداشتیم و به این فکر افتادیم که ما باید خودمان حرکت کنیم و به طرف مستقل شدن در صنایع دفاعی، نظامی و موشکی برویم» و امروز ما احساس می‌کنیم که این قدرت بازدارندگی به وجود آمده است.

رئیسی با بیان اینکه فرمانده کل قوا به این اندیشه بلند که «باید خود توانمند شویم» اعتقاد داشتند، ادامه داد: راه این بود که خودمان به سمت مستقل شدن در صنایع دفاعی و موشکی حرکت کنیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه صنایع دفاعی و موشکی در ایران بومی شده است و وارداتی نیست که بتوان با تهدید این صنعت پیشرفته را به حاشیه راند گفت: امروز احساس می‌کنیم که این قدرت بازدارندگی بوجود آمده و این قدرت و توان برای کشورهای منطقه نیز نقطه امنیت و صلح پایدار است.

به گزارش فارس، موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است، روز سه شنبه در مراسمی با حضور رئیس جمهور و جمعی از فرماندهان نظامی از جمله سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه رونمایی شد.

این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد. برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران هم در این مراسم با بیان اینکه سرعت موشک فتاح ۱۳ ماخ است و موشکی که دارای چنین سرعتی باشد مقابله با آن ناممکن خواهد بود گفت: موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است، توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست.

پربیننده ترین خبرها