سفیر آمریکا در بغداد رهبران مقاومت عراق را تهدید به ترور می کند

سفیر آمریکا در بغداد رهبران مقاومت عراق را تهدید به ترور می کند
سه شنبه 16 خرداد 1402 - 19:23

آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در بغداد، پایتخت عراق، به برخی از گروههای سیاسی گفته  «آمریکا ممکن است برخی از رهبران عراقی و در راس آنان شیخ مجاهد اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی النجبا را به دلیل حمله به منافع آمریکا هدف قرار دهد».

العالم - كشكول

جای تعجب نیست که سفیر آمریکا که سابقه طولانی در جاسوسی و فعالیت در صفوف سازمان سیا دارد و به طور کلی جهت گیری‌های دیپلماتیک آمریکا و نیروهای اشغالگر آن در عراق به چه سمتی رفته است.

طبیعی است اشغالگر در تلاش است عراق را تسلیم تمایلات اشغالگرانه خود کند که هیچ قدرتی برای دفاع از خود و حاکمیتش در مقابل مستکبران و نیروهای تروریسم و گستاخی متجاوزان و غارتگران ثروتش از جمله نیروهای اشغالگر آمریکایی ندارد.

شیخ اکرم الکعبی گفته بود: سفیر آمریکا و جانشین او بیجا کرده برای عراق و عراقی ها توصیه ای داشته باشد و ما به او نسبت به این سیاست ها هشدار می دهیم.

شیخ کعبی بارها و بارها اعلام کرده است که «امروز آمریکا مانند صدام دیکتاتور از درون فروپاشیده و در نظام جهانی نیز در حال فروپاشی است»

وی افزود: زمان پایان دادن به سیطره دروغین آمریکا و سلطه بانک فدرال فرا بر ثروت عراق فرا رسیده است.

عراق جدید توانست با فداکاری مردم خود در الحشد الشعبی و مقاومت به پا خیزد و اگر آن فداکاری ها نبود تا امروز از بقایای تروریسم تکفیری آمریکا و برخی از کشورهای عربی همسایه ناله می کرد.

از جمله سخنان شیخ الکعبی در میان همتایان خود، رهبران گروههای مقاومت مخالف آمریکا این است که الحشد الشعبی، عراق و مقدسات را حفظ کرد و اگر نبود نقشه عراق و منطقه فرق می کرد.

وی تاکید کرد: تحویل سلاح مقاومت در دکترین مقاومت به معنای تحویل عراق به بهای ناچیزی است که آن را نخواهیم پذیرفت و سخن از سلاح مقاومت قابل قبول نیست.

نحوه استفاده و محل استفاده این سلاح مشخص است و در دست مردم عراق و تضمینی برای مردم عراق است.

شیخ مجاهد شیخ اکرم الکعبی که مورد هدف آمریکاست در بیانیه قبلی خود گفته بود: سلاح مقاومت مقدس است، کرامت زیر پا گذاشته را بازگرداند، به اشغالگران توهین کرد و استکبارگران را دراشغالگری پیشین و کنونی را تحقیر کرد و قطب نمایش به سمت اشغالگران، چه آمریکایی و چه صهیونیست تکفیری ها و داعشی ها، ثابت است . وقتی از سلاح مقاومت صحبت می کنیم، از سلاحی صحبت می کنیم که جان دلشان به قدس بسته است واین سلاح تا زمان تحویل به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در دست مجاهدین باقی خواهد ماند.

اکنون می توانیم به انگیزه ها و اهداف آمریکا که دست کم گرفتار هاری و حماقت و بی تدبیری کور است پی ببریم. یکی از بدیهیات هر شهروند آزاده و شریف عراقی دفاع از کشورخود در برابر اشغالگری، دیکتاتوری سلاطین، و سلطه مشکوک است که هدف آن سرقت منابع کشور و حفاظت از غده سرطانی، اسرائیل (اسرائیل) خانه عنکبوت است.

مهره های شطرنج "تروریست" بدبخت

از اینجا می‌توان به حرکت اخیر آمریکا (هفته‌ها پیش) و تلاش‌های متمرکزش برای ایجاد 3 نقطه کانونی در مرز عراق و سوریه، از پایگاه عین‌الاسد در غرب الانبار و در مناطق نزدیک به آن مسیرهای نفوذ تروریست ها پی برد که با تلاش سفیر آمریکا برای تامین امنیت و حفاظت خانواده های شبه نظامیان عراقی گروه تروریستی تکفیری وهابی "داعش" با انتقال آنها از اردوگاه بدنام الهول سوریه به اردوگاه دیگری که در عراق در حال احداث است همزمان شده است .

بغداد درباره روند انتقال خانواده‌های شبه‌نظامیان عراقی گروه تروریستی «داعش» ساکن اردوگاه الهول تحت مدیریت شبه نظامیان قسد در جنوب شرق الحسکه در سوریه به داخل خاک عراق با واشنگتن مذاکراتی داشت.

این در حالی است که ترکی العتبی، رهبر ائتلاف دولت قانون عراق، فاش کرد که آمریکا 4 پیشنهاد بین المللی برای برچیدن این اردوگاه را رد کرده تا آن را برای دستیابی به اهداف ژئوپلیتیک و ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی در منطقه حفظ کند.

جبار عوده یکی از رهبران چارچوب هماهنگی نیز درباره تلاش‌های مشکوک آمریکا در عراق نسبت به ایجاد پایگاه‌های جدید در مرزهای عراق از سمت سوریه در مناطق نزدیک به مسیرهای نفوذ تروریست‌ها هشدار داد و گفت: هرگونه استقرار جدید نیروهای آمریکایی نگران کننده است زیرا آنها عمدتاً نمی خواهند جو عراق را ثابت نگه دارند و تلاش دارند سناریوی جدیدی را اجرا کنند.

وی گفت: هیچ کس به امریکا و نیروهایش اعتماد ندارد و برای بی‌ثبات کردن امنیت هیچ منطقه‌ای به خاطر منافع خود فروگذار نمی‌کند و خواستار «لزوم تشدید تدابیر در مرزهای با سوریه» است.

قابل ذکر است بسیاری از جبهه های ملی عراق، از جمله جبهه های پارلمانی، نارضایتی خود را از تحرکات سفیر آمریکا در داخل عراق نشان دادند، در حالی که ائتلاف دولت قانون، اقدامات اخیر وی را "اشغال واقعی" دانست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها