تاکید ابوالغیط بر لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

تاکید ابوالغیط بر لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب
جمعه 19 خرداد 1402 - 09:42

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، بر لزوم تقویت بازگشت سوریه به این اتحادیه از طریق نقش مؤثرتر کشورهای عربی در حل و فصل سیاسی تاکید کرد و گفت این، راه  ثبات و حفظ حاکمیت سرزمین سوریه است.

العالم- سوريه

جمال رشدی، سخنگوی رسمی ابوالغیط گفت: ابوالغیط تاکید کرده است که بحران های نوظهور جهانی نباید بر مسائل عربی غلبه کند . دبیرکل در نشست بلند پایه اتحادیه عرب با شورای امنیت درباره همکاری دوطرفه، اولویت ها و مواضع اتحادیه عرب را درمورد تعدادی از موضوعات مشترک و در رأس آنها مساله فلسطین مطرح کرد.

ابوالغیط در این نشست بر تلاش برای بازگشت کامل سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد. وی همچنین با انتقاد شدید از تشدید نقض حقوق بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی به دست اشغالگران اسرائیلی، از شورای امنیت خواست برای تشکیل دو کشور به عنوان تنها راه دستیابی به صلح پایدار اقدام کند.

دبیر کل اتحادیه عرب همچنین با تشریح وضعیت سودان پس از تبدیل پایتخت خارطوم به میدانی برای رویارویی نظامی، خواستار تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس شد تا امکان از سرگیری مسیر سیاسی برای حفظ یکپارچگی این کشور و نیز حفظ نهادهای ملی آن فراهم گردد.

دبیرکل اتحادیه عرب در خصوص موضوع لیبی نیز بر ضرورت حرکت جامعه بین‌المللی برای حمایت از مردم لیبی تاکید کرد به نحوی که وحدت، حاکمیت، امنیت و ثبات کشورشان را حفظ کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها