گزارش العالم از شاهکار هنر ایران زمین +ویدئو

شنبه 20 خرداد 1402 - 14:28

صنعت فرش بافی از مهم‌ترین هنرهای ایرانیان و جزء ضروریات فرهنگ کهن و بومی ایران است به گونه ای که این کشور را در زمره بزرگترین صادرکننده فرش در جهان قرار داده است.

العالم _ ایران

به گزارش خبرنگار العالم درتهران، ایران در طول تاریخ به هنرهای خود شهرت داشته است. با وجود گستردگی دنیای هنر، هنر در ایران از درخشندگی و بالندگی خاصی برخوردار است. یکی از این هنرها فرش دستباف است که هنری فاخر و برگرفته از برکات طبیعت ایران است.

در ایران ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: «خانه ای که فرش نداشته باشد، خانه ای بدون مبلمان است.» این، بیانگر اهمیت صنعت فرش ایران به ویژه فرش دستباف و اهمیت تاریخی و فرهنگی آن است تا جایی که به انتقال پیام های سیاسی داخل مرزهای کشور و در سراسر جهان نیز کمک می کند.

ایران از قدیم الایام به تولید و بافت فرش شهرت داشته و با طرح‌های سنتی و رنگ‌های متنوع خود، منحصر به فرد بوده است تا جایی که فرش دستباف به حلقه اتصال ایران با سایر کشورها تبدیل شده است.

نقش و نگارهای فرش دستباف ایران، نقش و نگارهای معمولی نیستند بلکه نمادهایی است که میراث یک تمدن کامل را روایت می‌کند و ایران به دلیل کیفیت طرح‌های بی‌نظیر و رنگ‌های جذاب در فرش دستباف منحصر به فرد است.

پربیننده ترین خبرها