فرمانده نیروی دریایی سپاه: تجهیز ناو شهید سلیمانی به موشک‌هایی تا برد ۲ هزار کیلومتر

فرمانده نیروی دریایی سپاه: تجهیز ناو شهید سلیمانی به موشک‌هایی تا برد ۲ هزار کیلومتر
دوشنبه 22 خرداد 1402 - 17:58

دریادار تنگسیری گفت: برای اولین بار است که موشک‌های پوشش هوایی عمودپرواز  و موشک‌های سطح به سطح کروز دریایی از 40 کیلومتر تا ۲ هزار کیلومتر ساخت داخل با یک سامانه کنترل آتش روی ناو شهید سلیمانی نصب شده است.

العالم ـ ایران

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی رادیویی ضمن اشاره به اهمیت تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر ما روایت نکنیم دشمنان آن طوری که می‌خواهد روایت می‌کند، مقام معظم رهبری از تبیین به عنوان یک جهاد نام برده است.

سردار تنگسیری ادامه داد: اگر ما این کار را نکنیم، زحماتی که شهدا، ایثارگران و جانبازان در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس کشیده‌اند به هدر می‌رود، باید قبل از اینکه دشمن آن چیز‌هایی که حقیقت ندارد را به مردم جامعه القاء کند خودمان باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم و پیشرفت‌های جامعه را به مردم به خصوص جوانان نشان دهیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه از حدود چهار پنج ماه قبل راهیان پیشرفت را شروع کردیم، گفت: چیزی بالغ بر ۱۰ هزار نفر از دانشجویان، دانش آموزان، اساتید و نخبگان را آوردیم و تجهیزات و تسلیحات نظامی را به آن‌ها نشان دادیم.

وی گفت: در زمان طاغوت بیشترین برد موشک ما ۴۰ کیلومتر بود، اما امروز کمترین برد موشک‌های ما ۴۰ کیلومتر است؛ به علاوه با هر موشک، یک مستشار هم به کشور ما وارد می‌شد و آن‌ها برای خودشان اینجا آقایی می‌کردند و حق توحش هم می‌گرفتند.

دریادار تنگسیری افزود: در حال حاضر شناور‌ها و موشک‌ها را خودمان می‌سازیم، تمام کسانی که این تجهیزات و قدرت نظامی ما را دیدند متفق‌القول می‌گفتند ما فکر نمی‌کردیم این همه کار صورت گرفته باشد و به اینجا رسیده باشیم. همه پیشرفت‌های ایران در حالی رخ داد که ما در شرایط سخت تحریم‌ها بودیم و این باعث می‌شود که این حس در این افراد به وجود بیاید که ما می‌توانیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: ما به لطف خدا به جای رسیدیم که در بحث تسلیحات نظامی قدم‌های بزرگی برداشته ایم به طوری که جزء چند کشور اول منطقه هستیم.

وی به شناور شهید سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: شناور شهید سلیمانی یک شناور منحصر به‌فرد است که به دست متخصصان ایرانی ایده پردازی، طراحی و ساخته شده است. این کار بزرگ به دست افرادی که درس‌خوانده دانشگاه‌های ایران بودند به نتیجه رسید.

سردار تنگسیری عنوان کرد: برای اولین بار است که موشک‌های پوشش هوایی عمودپرواز و موشک‌های سطح به سطح کروز دریایی از 40 کیلومتر تا ۲ هزار کیلومتر ساخت داخل با یک سامانه کنترل آتش روی ناو شهید سلیمانی نصب شده است. دشمن می‌داند ما چه می‌کنیم برای همین است تلاش دارد ما به اهدافمان نرسیم؛ برای همین برای ما مشکلاتی ایجاد کرده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در زمان طاغوت ما جرات نداشتیم از کشتی‌هایی که وارد آب‌راه ورودی تنگه هرمز می‌شدند سوال کنیم ؛ اما امروز نشانه اقتدار و یک افتخار است که با اجرای قانون کنترل باند، اجازه ورود کشور هایی که به قوانین جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران احترام نمی گذارند را به آبراه خود نمی دهیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها