امضای ۱۹ سند همکاری میان ایران و ونزوئلا

امضای ۱۹ سند همکاری میان ایران و ونزوئلا
سه شنبه 23 خرداد 1402 - 09:13

مراسم امضای اسناد همکاری‌های دوجانبه ایران و ونزوئلا در حضور روسای جمهور دو کشور برگزار شد و مقامات عالی‌رتبه دو کشور ۱۹ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

العالم - ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ همکاری و مشارکت در حوزه‌هایی همچون «ارتباطات و فناوری اطلاعات، انرژی، بیمه، حمل و نقل دریایی، آموزش عالی، کشاورزی، دارویی و پزشکی، تبادلات فرهنگی و همچنین توسعه همکاری‌های معدنی» از جمله اسناد مهم امضا شده میان وزرای امور خارجه، نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهداشت و درمان و فرهنگ و ارشاد اسلامی با همتایان ونزوئلایی بود.

«نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا شامگاه دوشنبه در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور موسوم به «میرا فلورس» به صورت رسمی از سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که درصدر هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به ونزوئلا سفر کرده، استقبال کرد.

پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی، رؤسای جمهور ایران و ونزوئلا ابتدا دیداری خصوصی با یکدیگر خواهند داشت و سپس نشست و مذاکرات هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد.

رئیسی بامداد دوشنبه به وقت تهران در صدر هیأتی سیاسی و اقتصادی و در راستای تقویت روابط با کشورهای دوست و همسو، عازم کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در آمریکای لاتین شد.

پربیننده ترین خبرها