جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت

جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت
سه شنبه 23 خرداد 1402 - 10:14

دقایقی قبل جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد و بررسی برنامه و صلاحیت عباس علی آبادی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اخذ رأی‌اعتماد در دستورکار قرار گرفت.

العالم - ایران

دقایقی پیش جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

دستورکار نشست امروز به شرح زیر است:

بررسی برنامه و صلاحیت عباس علی آبادی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اخذ رأی‌اعتماد

گزارش کمیسیون اصل نودم (۹۰) قانون اساسی در مورد سامانه جامع اطلاعات اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی (سادا)

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در خصوص نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی الحاق پنج تبصره به ماده (۲) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان.

تشریح روند برگزاری جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت

گفتنی است، احمد نادری در آغاز جلسه بررسی صلاحیت عباس علی‌آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح روند برگزاری این جلسه، گفت: مطابق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور یک ساعت فرصت داشت تا در مورد برنامه‌های وزیر پیشنهادی صحبت کند اما با توجه به سفر خارجی، وی در جلسه حضور پیدا نکرد و لذا از این بخش عبور می‌کنیم.

وی بیان کرد: ابتدا سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن و سخنگوی کمیسیون اقتصادی هر یک به مدت پنج دقیقه گزارش کمیسیون را ارائه خواهند کرد. سپس دو مخالف و دو موافق با حفظ ترتیب یک مخالف و یک موافق هر کدام ۱۵ دقیقه فرصت دارند تا مطالب خود را ارائه کنند و در انتها نیز وزیر پیشنهادی به مدت ۳۰ دقیقه به دفاع از برنامه‌های خود خواهد پرداخت.

پربیننده ترین خبرها