ارتش آمریکا: 22 نفر در حادثه سقوط بالگرد در سوریه مجروح شدند

ارتش آمریکا: 22 نفر در حادثه سقوط بالگرد در سوریه مجروح شدند
سه شنبه 23 خرداد 1402 - 10:39

در پی سقوط یک بالگرد نظامی آمریکا در شمال شرقی سوریه، ۲۲ پرسنل نظامی آمریکایی زخمی شدند.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، ارتش آمریکا اعلام کرد در پی سقوط بالگرد نظامی ایالات متحده در شمال شرقی سوریه، ۲۲ پرسنل نظامی آمریکایی زخمی شدند.

فرماندهی سازمان سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا) روز سه‌شنبه اعلام کرد در پی سقوط یک فروند بالگرد در شمال شرقی سوریه در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد ماه)، ۲۲ نظامی ارتش آمریکا زخمی شدند.

در بیانیه سنتکام که در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده، در این خصوص آمده است: «در ۱۱ ژوئن، ۲۲ پرسنل نظامی ایالات متحده در یک سانحه سقوط بالگرد در شمال شرقی سوریه دچار درجات مختلفی از جراحات شدند. آن‌ها تحت درمان هستند، ۱۰ نفر از آن‌ها به بخش‌هایی با مراقبت‌های بیشتر در خارج از محدوده مسئولیت سنتکام منتقل شدند».

بر اساس این گزارش، علت حادثه سقوط بالگرد هنوز مشخص نیست و در دست بررسی قرار گرفته است و آن‌طور که سنتکام گفته است، ظاهراً شلیکی از سمت نیرو‌های مخالف آمریکا، صورت نگرفته است.

دست‌کم 900 نیروی آمریکایی در سوریه به همراه تعداد نامعلومی از پیمانکاران حضور دارند. نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده نیز به کرات به خاک سوریه وارد می‌شوند اما فعالیت‌های آنها معمولاً در قالب گروه‌هایی کوچک انجام می‌شود و به همین دلیل در آمارهای رسمی لحاظ نمی‌شوند.

پربیننده ترین خبرها