السودانی: الحشدالشعبی در کنار آزادسازی خاک عراق از نظام سیاسی آن پاسداری کرد

السودانی: الحشدالشعبی در کنار آزادسازی خاک عراق از نظام سیاسی آن پاسداری کرد
چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 14:54

نخست وزیر عراق سازمان الحشد الشعبی این کشور را یکی از مهمترین تشکیلات امنیتی عراق دانست و گفت که این سازمان در کنار آزادسازی خاک عراق از دست تروریستها، از نظام سیاسی این کشور محافظت و پاسداری کرده است.

العالم - عراق

بنابر گزارش شبکه العهد، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق صبح امروز در مراسمی به مناسبت صدور فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالیقدر دینی و تشکیل سازمان الحشدالشعبی سخنرانی کرد.

وی گفت که اگر فتوای جهاد کفایی نبود، عراق و منطقه در دست بدترین باندهای تروریستی می‌افتاد و نتیجه این فتوا، آزادی عراق از تروریسم بود.

السودانی خاطرنشان کرد که پیروزی بر تروریسم با وحدت ملی محقق شد و تروریست‌ها خواهان از بین بردن این وحدت بودند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: نقش الحشدالشعبی تنها در آزاد سازی خاک عراق نبود بلکه این سازمان در محافظت از موسسات دولتی و نظام سیاسی کشور به ارتش کمک کرد.

وی افزود: امروز الحشدالشعبی به یکی از مهم ترین نهادهای امنیتی تبدیل شده است که دولت برای مقابله با خطرات در آینده روی آن حساب باز کرده است.

نخست وزیر عراق گفت که الحشدالشعبی امروز به حامی و پشتیبان ارتش و یکی از دلایل ثبات در عراق تبدیل شده است و نمی‌توان در سطح امنیتی آن را نادیده گرفت.

وی خاطرنشان کرد که الحشدالشعبی اکنون تحت نظارت فرماندهی کل نیروهای مسلح است و دولت به دنبال ساخت پایگاه‌هایی برای این سازمان در خارج از شهرها است.

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشدالشعبی نیز در این مراسم گفت: این سازمان با فتوای مرجعیت دینی تشکیل شد و توانست طی شش ماه به یک قدرت در مقابله با داعش تبدیل شود.

وی تاکید کرد که الحشدالشعبی طی ۴ سال جنگ و نبرد آزادسازی، در هیچیک از نبردها شکست نخورد.

فیاض اضافه کرد که الحشدالشعبی روحیه جهادی دارد، زیرا با فتوای جهاد و انگیزه عقیدتی تشکیل شد و این روحیه باید حفظ شود.

رئیس الحشدالشعبی ادامه داد: این سازمان معادله فرقه گرایی و اوضاع نابسامان سیاسی را شکست داد و افق مثبتی برای آینده عراق ترسیم کرد.

فیاض تاکید کرد که شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس نقش بزرگی در تحقق پیروزی بر گروه تروریستی داعش داشتند.

وی با اشاره به اینکه الحشدالشعبی حامی دولت است و برای دفاع از آن تلاش می‌کند، افزود که این سازمان رویکرد سیاسی نداشته و با هیچ طرفی هم دشمنی ندارد.

پربیننده ترین خبرها