به رغم فشارهای آمریکا؛ رئیس جمهور الجزایر راهی مسکو شد

چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 22:42

سفر رئیس جمهور الجزایر به مسکو در حالی انجام می شود که درگیری بین غرب و روسیه تشدید شده است، و آمریکا و متحدانش در تلاش برای محاصره همه جانبه روسیه و اعمال فشار سیاسی و رسانه ای و جنگ روانی بر همه کشورهای دارای روابط عادی با روسیه هستند.

العالمآفریقا

لذا از زمانی که عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر در سال گذشته اعلام کرد قصد دارد از مسکو بازدید کند، در معرض چنین فشارهایی قرار گرفت. سفر تبون به مسکو بارها به تعویق افتاد و بارها برای لغو شدن این سفر، الجزایر در معرض فشارهای آمریکایی و اروپایی قرار گرفت.

"رضوان بوهیدل" استاد علوم سیاسی دانشگاه الجزایر در این باره به خبرنگار العالم گفت: پیام این سفر آن است که الجزایر در تصمیمهایش مستقل است و بر سر آن سازش نمی کند و تسلیم باج خواهی نمی شود، این سفر پاسخی محکم به قدرتهایی است که کوشیدند از طریق وارد آوردن فشار، باج خواهی و جنجال آفرینی رسانه ای مانع انجام آن شوند اما الجزایر به وضوح گفت که در تصمیم گیری هایش مستقل است.

سفر تبون به فرانسه بارها به دلیل نگاه استعمارگرانه فرانسوی ها به تعویق افتاد اما به نظر می رسد این بار تبون این سفر را به طور کامل از برنامه خود حذف کرده است.

"عبدالحکیم بوغراره" استاد علوم سیاسی نیز در گفتگو با خبرنگار العالم تاکید کرد: لغو سفر تبون به فرانسه به نفع الجزایر است و تاثیری بر کشور ما ندارد؛ زیرا فرانسه بر خلاف گذشته در موضع ضعف قرار دارد، از سوی دیگر هدف دیگر فرانسه از جنجال آفرینی علیه الجزایر، منحرف کردن افکار عمومی از اعتراضات در فرانسه علیه قانون جدید بازنشستگی و بحران اقتصادی در این کشور ناشی از جنگ اوکراین است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها