زیردریایی هسته ای آمریکا در کره جنوبی پهلو گرفت

زیردریایی هسته ای آمریکا در کره جنوبی پهلو گرفت
جمعه 26 خرداد 1402 - 09:04

زیردریایی هسته‌ای آمریکا بامداد جمعه در بندر بوسان واقع در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شرق سئول پایتخت کره جنوبی پهلو گرفته است.

العالم - آسیا

وزارت دفاع کره جنوبی با اعلام این خبر افزود که برای نخستین بار در شش سال گذشته یک زیردریایی آمریکا در سواحل کره دیده می شود.

زیر دریایی هسته‌ای یو اس اس میشگان SSGN که دارای وزن تقریبی ۱۸ هزار تن پس از آن در این بندر پهلو گرفت که کره شمالی روز گذشته دو موشک بالستیک کوتاه برد را آزمایش کرد.

خبرگزاری یونهاپ پنجشنبه به نقل از ارتش کره جنوبی خبر داد که کره شمالی ۲ فروند موشک بالستیک را با هدف اعتراض آشکار به مانورهای اخیر کره جنوبی و آمریکا به سمت دریای شرق (دریای ژاپن) شلیک کرد.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی با صدور بیانیه‌ای رزمایش سئول و واشنگتن را که با مهمات جنگی برگزار شد، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه دانست و محکوم کرد.

به نوشته یونهاپ، به مناسبت هفتادمین سالگرد اتحاد کره جنوبی و آمریکا، امروز پنجمین و آخرین دور از این رزمایش مشترک در ۲۵ کیلومتری مرز دو کره برگزار شد.

در این رزمایش جنگنده‌های پنهانکار اف-۳۵ و توپ خودکششی کا-۹ کره جنوبی و جنگنده‌های اف-۱۶ و هواپیماهای بدون سرنشین گرِی ایگل آمریکا شرکت کردند.

وزارت دفاع کره شمالی این دو کشور را به تشدید تنش‌ها متهم و اعلام کرده بود که این رزمایش پاسخی «غیرقابل اجتناب» در پی خواهد داشت.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها