شدت گرفتن جنگ روسیه و اوکراین؛ شانس موفقیت میانجیگری چقدر است؟

جمعه 26 خرداد 1402 - 21:42

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور طی 24 ساعت گذشته ضدحمله ارتش اوکراین در جبهه‌های مختلف را دفع و خسارات سنگینی به نیروهای اوکراینی وارد کردند.

العالم اروپا

در مقابل آن، نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که همزمان با سفر یک هیئت آفریقایی به اوکراین برای میانجیگری دوازده موشک روسی را در حمله به کی یف پایتخت این کشور سرنگون کرده است.

وزارت دفاع روسیه از کشته شدن 500 اوکراینی و انهدام 5 تانک و تعدادی زره پوش اوکراین خبر داد.

ولادیمیر پوتین در همایش اقتصاد بین المللی در سن پطرزبورگ گفت که برای تامین امنیت روسیه، باید هزینه های دفاعی افزایش یابد. تلفات اوکراین 10 برابر روسیه است، به همین دلیل نیروهای اوکراین شانسی برای پیشروی ندارند و هدف ما انهدام ماشین جنگی اوکراین و سرکوب نازیسم است.

اوکراین نیز اعلام کرد که نیروهایش 7 روستا و صدکیلومتر مربع را در ضد حمله اخیر بازپس گرفتند و با افزایش نیروهایش این میزان نیز افزایش خواهد یافت.

نیروی هوایی اوکراین از سرنگونی 12 موشک روسیه از جمله 6 موشک مافوق صوت کینژال خبر داد. این در حالی است که هیات آفریقایی برای میانجیگری وارد اوکراین شد. این هیات که سرانی از آفریقای جنوبی و سنگال و مصر و کومور را در برمیگیرد، سفر خود را با ورود به منطق بوچا نزدیک کیف آغاز کرد. این منطقه از جمله مناطقی است که اوکراین می گوید نیروهای روسیه در ماه فوریه گذشته در آنجا دست به اقدامات وحشیانه زدند.

هیات میانجیگری با زلنسکی دیدار خواهد کرد و سپس برای دیدار و گفتگو با پوتین، شنبه آینده عازم سن پطرزبورگ خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها