محمود عباس: از هرگونه میانجی‌گری چین استقبال می‌کنیم

محمود عباس: از هرگونه میانجی‌گری چین استقبال می‌کنیم
شنبه 27 خرداد 1402 - 21:39

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از هرگونه میانجیگری کشور چین میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها استقبال کرد و گفت که آمریکا مسئول مانع‌تراشی‌ها بر سر راه طرح راهکار دو دولتی است.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که از ۲۳ تا ۲۶ خرداد ماه جاری میهمان شی جین پینگ بود، اعلام کرد که رام‌الله از «هر گونه میانجیگری چین بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها (صهیونیست‌ها) برای رسیدن به صلح (سازش)» استقبال می‌کند.

وی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌سی‌تی‌وی» چین افزود: حضور چین در اجلاس اخیر سران عرب، نشانه بزرگی بود و چین از طریق این اجلاس عملا وارد کشورهای عربی شده است. امیدواریم این مشارکت در اجلاس‌های بعدی عربی ادامه داشته باشد.

محمود عباس تصریح کرد: ما دست خود را دراز می‌کنیم و موافقیم که چین تلاش خود را به کار بگیرد. امیدواریم که "اسرائیل" با میانجیگری چین موافقت کند، زیرا منافعش در این است که صلح در غرب آسیا و جهان حاکم شود و این در بسیاری از کشورهای جهان دیده نمی شود.

به گزارش ایرنا، رئیس تشکیلات خودگران با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا مانع راه‌حل دو دولتی است، تأکید کرد: راهکار دو دولتی دهه‌ها پیش در سطح بین‌المللی مطرح شده و حتی مورد تایید "اسرائیلی‌ها" قرار گرفته است.

محمود عباس و شی جین پینگ در پکن آخرین تحولات مربوط به موضوع فلسطین و تلاش‌های انجام شده برای حمایت از تلاش‌های فلسطین برای دستیابی به عضویت کامل در سازمان ملل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها