گزارش العالم از برنامه خطرناک نتانیاهو برای گسترش شهرک سازی

يکشنبه 28 خرداد 1402 - 20:53

خبرنگار العالم در رام الله گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می کند از طریق تسریع در شهرک سازی صهیونیستی در کرانه باختری رضایت افراط گرایان کابینه خود مانند اسموتریچ و بن گویر را جلب کند.

العالم – فلسطین اشغالی

بنابر گزارش فارس الصرفندی خبرنگار شبکه العالم در رام الله، به دنبال تصمیم نتانیاهو در زمینه تسریع شهرک سازی در کرانه باختری، حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد که رهبری فلسطین در پاسخ به این اقدام، کمیته عالی اقتصادی مشترک فلسطینی ـ اسرائیلی را تحریم کرد.

در همین حال وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این تصمیم کابینه نتانیاهو، آنرا اقدامی خطرناک در راستای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی دانست.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، رهبری فلسطین نیز با انتشار بیانیه ای از جامعه جهانی خواست تا مانع استمرار سرقت و غارت سرزمین های فلسطین توسط کابینه بنیامین نتانیاهو از طریق تندروهای حاکم بر آن شود.

وی تصریح کرد: نتانیاهو با آتش بازی می کند و اعطای اختیارات برای شهرک سازی به اسموتریچ وزیر دارایی افراطی این رژیم به معنای آن است که وی می کوشد به هر شیوه ای کابینه در حال فروپاشی خود را حفظ کند.

خبرنگار خاطرنشان کرد، فراکسیون راستگرای نتانیاهو در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) می داند که نمی تواند با 63 کرسی به تنهایی کابینه تشکیل دهد لذا می کوشد تندروهایی مانند اسموتریچ و بن گویر (وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) را از طریق تسریع در شهرک سازی صهیونیستی در کرانه باختری و قدس راضی کند تا با وی در ائتلاف کابینه اش بمانند.

قرار است که کابینه صهیونیستی فردا پروژه احداث 4600 واحد مسکونی جدید صهیونیستی در کرانه باختری را تصویب کند.

کمیته عالی نقشه‌کشی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) جلسه‌ای را برای ارائه طرح ساخت بیش از 4600 واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری برگزار کرده است.

پربیننده ترین خبرها