مشاور اسد: دموکراسی، پوششی برای آدمکشی‌های غرب است

مشاور اسد: دموکراسی، پوششی برای آدمکشی‌های غرب است
يکشنبه 28 خرداد 1402 - 23:04

مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه با اشاره به کشتار میلیونها انسان در سراسر جهان توسط آمریکا و کشورهای غربی، تأکید کرد که دموکراسی فقط سرپوشی برای این جنایات غربیهاست.

العالم - سوریه

بثینه شعبان، مشاور ویژه بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز یکشنبه از استانداردهای دوگانه آمریکا و کشورهای غربی که به بهانه حقوق بشر استفاده می‌شود، به شدت انتقاد کرد.

شعبان در جریان سخنرانی در یک همایش مربوط به حقوق بشر که به صورت مجازی در چین برگزار شد، گفت: غرب پس از جنگ جهانی دوم این ایده را به وجود آورد که تنها قدرتی بود که نازیسم را از بین برد و در این زمینه نقش اتحاد جماهیر شوروی را که ۲۰ میلیون نفر از شهروندانش را در این مسئله از دست داد، از یاد برد.

آمریکا و غرب در سوریه جنایات بسیاری مرتکب شدند؛ از کشتار مردم بی‌گناه گرفته تا اعمال تحریمهای ظالمانه که همچنان به قوت خود پابرجاست. آمریکا در کنار غارت و فروش نفت سوریه، به تازگی طرح جدیدی برای سازماندهی عناصر مخالف دولت سوریه طراحی کرد تا بتواند به اشغالگری خود ادامه دهد.

طرح آمریکا بازتولید نیروهای «الصحوه» در سوریه با هدف تقویت آنها علیه ارتش این کشور و پایه‌گذاری نبردهای جدید در این کشور با حضور همه طرف‌های درگیر است. نیروهای الصحوه متشکل از شبه‌نظامیان عشیره‌ای و قبیله‌ای است که آمریکا با تشکیل آن به دنبال تحقق اهداف و منافع خود است. سالهاست که آمریکا در عراق، به بهانه مبارزه با القاعده و داعش و نیز مقابله با فتنه طائفه‌ای چنین نیروهایی را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های غرب از همان زمان تلاش کردند که جماهیر شوروی و همپیمانانش را دشمنان آزادی قلمداد کنند، ادامه داد: این رسانه‌ها وانمود می‌کنند که غرب تنها طرفی است که به آزادی، دموکراسی و حقوق بشر اهمیت می‌دهد. لذا آمریکا، فرانسه و انگلیس تلاش کردند مفاهیم مد نظر خود را وارد ذهن میلیونها انسان در سراسر جهان کنند.

مشاور اسد با اشاره به اینکه این کشورهای غربی، در کنار ادعای دموکراسی، میلیونها انسان را در سراسر جهان به قتل رساندند، تصریح کرد، دموکراسی فقط پوششی برای جنگها و هژمونی غرب است، ولی با آغاز قرن ۲۱، همه چیز به دو علت تغییر کرد: نخست جنگهای آمریکا در عراق و افغانساتان و نابودی لیبی از سوی ناتو. دوم هم قدرت گرفتن چین و روسیه به عنوان گفتمانهای جایگزین.

به گزارش فارس، شعبان با تأکید بر اینکه بیشتر کشورها به دنبال جایگزینی برای غرب و آمریکا هستند، خاطر نشان کرد، غرب در حال حاضر اقدامات خصمانه و خطرناکی انجام می‌دهد تا هژمونی خود را بر جهان حفظ کند و به بهانه حقوق بشر، دست به انجام این کار می‌زند.

وی در پایان گفت که رویکرد غرب نسبت به جنگهای قبلی آن، خطرناکتر شده است؛ زیرا انسانیت را هدف قرار داده است و به همین دلیل باید برای حمایت از کودکان در برابر افکار مسموم غربی، موضع گروهی اتخاذ شود.

پربیننده ترین خبرها