تحلیلگر «معاریو»: بمب‌های جنین ما را به یاد بمب‌های جنوب لبنان می‌اندازد

تحلیلگر «معاریو»: بمب‌های جنین ما را به یاد بمب‌های جنوب لبنان می‌اندازد
دوشنبه 29 خرداد 1402 - 11:51

تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «معاریو» نسبت به پیشرفت بمب های مبارزان فلسطینی ابراز نگرانی کرد و گفت: بمب های بکار رفته در اردوگاه جنین در کرانه باختری رود اردن آنها را به یاد بمب های حزب الله در جنوب لبنان می اندازد که علیه نیروها و خودروهای ارتش این رژیم بکار گرفته شده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، تال لف رام، تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی معاریو در واکنش به نبرد شدید مبارزان فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان یورش امروز (دوشنبه) آنها به اردوگاه جنین و استفاده گسترده از بمب های قوی علیه خودروهای این رژیم تاکید کرد: به نظر می رسد منطقه«جنین» در کرانه باختری بیش از مناطق دیگر درخصوص به کارگیری بمب های انفجاری مرحله جدیدی را تجربه می کند.

جنین بمبوی گفت که این مساله نشان می دهد که عملکرد مبارزان فلسطینی طی سال گذشته پیشرفت کرده است.

این تحلیلگر صهیونیست خاطرنشان کرد که این بمب ها ما را به یاد بمب هایی که در جنوب لبنان علیه ارتش صهیونیستی استفاده می شد، می اندازد.

تال لف رام گفت: بنابراین درصورت انجام عملیات نظامی گسترده در جنین باید بر روی مساله بمب های انفجاری فلسطینی ها تمرکز کرد.

در همین حال شبکه صهیونیستی کان اعلام کرد که خودروی نظامی صهیونیستی که امروز با بمب های قوی مبارزان فلسطینی هدف قرار گرفت، از نوع«ببر» است و در جریان آن ۵ نظامی این رژیم زخمی و به بیمارستان «رامبام» در حیفا در سرزمین های اشغالی شدند.

با شدت گرفتن درگیری بین مبارزان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در اردوگاه جنین، ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار از بالگردهای آپاچی برای هدف قرار دادن این اردوگاه در تلاش برای نجات نظامیان محاصره شده خود استفاده کرد.

جنیندر مقابل، مبارزان فلسطینی از موشک های دوش پرتاب علیه این بالگردها استفاده کردند که باعث غافلگیری ارتش رژیم صهیونیستی درخصوص نحوه ورود آنها به کرانه باختری به رغم محاصره همه جانبه این منطقه شد.

در یورش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین ۳ شهروند فلسطینی شهید و ۲۹ نفر دیگر از جمله یک دختر زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها