امیرعبداللهیان راهی امارات شد

امیرعبداللهیان راهی امارات شد
پنج‌شنبه 1 تير 1402 - 01:13

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بدرقه وزیر خارجه کویت این کشور را ترک کرد و راهی امارات، چهارمین مقصد سفرش به حاشیه خلیج فارس شد.

العالم-ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفرش به حاشیه خلیج فارس و با بدرقه وزیر خارجه کویت این کشور را به مقصد امارات عربی متحده ترک کرد.

وی پیش از این به قطر، عمان و کویت سفر و با مقامات این کشورها دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه دوستان بریکس به کیپ تاون آفریقای جنوبی سفر کرده بود، ۱۲ خرداد ماه در حاشیه این نشست با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده دیدار و گفت‌وگو کرد.موضوعات مورد علاقه دوجانبه و منطقه‌ای از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه اخیرا سفری به امارات عربی متحده داشت.

حسین امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات عربی متحده دوم اردیبهشت ماه هم تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در آن گفت‌وگو به همتای اماراتی گفت که هیچ محدودیتی برای توسعه همه جانبه مناسبات وجود ندارد.

روز سه‌شنبه نهم خرداد ماه نیز خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده با امیرعبداللهیان در تهران دیدار کرد و وزیر امور خارجه با اشاره به سیاست همسایگی دولت سیزدهم در توسعه روابط با همسایگان از امارات به عنوان شریک تجاری مورد اعتماد یاد کرد و افزود: روابط دو‌ کشور در دو سطح دولتی و بخش خصوصی توسعه می‌یابد.

خلیفه شاهین المرر نیز در این دیدار بر عزم امارات برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان اردیبهشت ۱۴۰۱ برای شرکت در مراسم یادبود رئیس فقید امارات سفری کوتاه به این کشور داشت.وزیر امور خارجه پس از این سفر در توئیتی نوشت که صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گشوده شده است. در سال گذشته نیز امارات اقدام به ارتقای سطح روابط دیپلماتیک خود از کاردار به سفیر کرد.رضا عامری سفیر جدید ایران در ابوظبی نیز اخیرا برای تصدی این سمت به امارات رفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها