تحولات اوکراین | ضدحمله کی‌یف انتظارات غرب را برآورده نکرد

جمعه 2 تير 1402 - 21:55

ضدحمله اوکراین در مناطق شرق و جنوبی این کشور با حمله موشکی روسیه به مواضع نظامی در کی‌یف مواجه شد.

العالم اروپا

به گفته منابع روسی ارتش اوکراین مناطقی را در محورهای دونتسک، زاپوریژیا و آرتیوموفسک گلوله باران کرد و پل‌های میان استان خرسون و کریمه را نیز هدف قرار داد.

در مقابل کی‌یف اعلام کرد که حمله موشکی روسیه به پایگاه هوایی در منطقه خمل نیتسکی در غرب این کشور را خنثی کرده است.

یوگنی پریگوژین، رهبر گروه روسی واگنر که در اوکراین می جنگد، به عقب نشینی روسیه در مناطق ضد حمله اوکراین اشاره کرد. وی گفت که نیروهای روسی در شرق و جنوب اوکراین در حال عقب نشینی هستند.

اظهارات پریگوژین با سخنان رئیس جمهور ولادیمیر پوتین مبنی بر این که کی‌یف در ضدحمله متحمل خسارات فاجعه بار شده و در تمام محورهای حمله با شکست مواجه شده است، در تضاد است.

سخنان پوتین با آنچه رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات پنتاگون و مقامات غربی فاش کردند مبنی بر اینکه ضدحمله اوکراین در سطح آرزوهای کشورهای غربی نبوده، همسویی داشت.

گزارش های آمریکایی حاکیست در زمانی که نیروهای اوکراینی متحمل خسارات سنگینی شده بودند، عملکرد نیروهای روسی به ویژه در زمینه دفاعی فراتر از حد انتظار و بسیار کارآمد بود.

در همین حال، اتحادیه اروپا بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کرد، اما ناظران معتقدند این اقدامات دیپلماتیک در زمینه بازدارندگی مسکو موفق نبوده و روند جنگ را تغییر نخواهد داد، لذا فقط دو راه وجود دارد؛ مسیر نظامی که باعث تحقق اهداف غرب نمی شود و مسیر صلح که مستلزم توافق بر واقعیتی جدید به دور از مؤلفه هایی است که منجر به شروع جنگ شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها