کنعانی: از حاکمیت قانون در روسیه حمایت می‌کنیم

کنعانی: از حاکمیت قانون در روسیه حمایت می‌کنیم
شنبه 3 تير 1402 - 17:06

سخنگوی وزارت امور خارجه رویداد اخیر در روسیه را موضوع داخلی این کشور خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت قانون در فدراسیون روسیه حمایت می‌کند.

العالم - اروپا

شامگاه جمعه دوم تیر ماه فرمانده گروه واگنر در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. یوگنی پریگوژین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد و قربانیان زیادی به همراه داشت.» نیروهای مسلح روسیه و دیگر نهادهای دولتی در این کشور ادعای پریگوژین را رد کرده و اعلام کردند علیه او اعلام جرم شده است.

پس از آن هم کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه اعلام کرده که به منظور جلوگیری از اقدامات تروریستی احتمالی در پایتخت روسیه، رژیم عملیات ضدتروریستی در شهر مسکو و منطقه مسکو اعلام شده است.

در همین ارتباط، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) سوم تیر ماه رویداد اخیر در روسیه را موضوع داخلی این کشور خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت قانون در فدراسیون روسیه حمایت می‌کند.

«ولادیمیر پوتین»رئیس‌جمهور روسیه هم طی سخنانی امروز اعلام کرد: «آن‌چه امروز با آن روبرو هستیم خیانت داخلی است. آن‌ها از پشت به ما خنجر زدند و این مستحق مجازات است. روسیه به شدت برای آینده خود مبارزه می‌کند و این مستلزم رها شدن از هر آن‌چیزی است که ما را تضعیف می‌کند. ما به اتحاد تمام نیروهایمان نیاز داریم. ما پاسخ سختی به این شورش مسلحانه می‌دهیم.رژیم ضد تروریستی را در مسکو و تعدادی از استان‌ها اعلام کردیم و اقداماتی برای بازگرداندن ثبات در روستوف انجام خواهد شد».

فارس

پربیننده ترین خبرها