ونزوئلا «شورش غیرعقلانی» گروه واگنر را محکوم کرد

ونزوئلا «شورش غیرعقلانی» گروه واگنر را محکوم کرد
يکشنبه 4 تير 1402 - 02:58

رئیس جمهور ونزوئلا به نمایندگی از مردم و دولت ونزوئلا، ضمن محکوم کردن اقدامات نیروهای واگنر در روسیه، حمایت کامل خود از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور را اعلام کرد.

العالم-آمریکا

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا تهدید تروریستی ناشی از شورش غیرعقلانی گروه نظامی خصوصی واگنر علیه دولت روسیه را شدیداً محکوم کرد.

مادورو در بیانیه‌ای به نمایندگی از مردم و دولت ونزوئلا، ضمن محکوم کردن اقدامات نیروهای واگنر در روسیه، حمایت کامل خود از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور را اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «نیکلاس مادورو رئیس جمهوری بولیواری ونزوئلا، به نمایندگی از مردم و دولت، تهدید غیرمنطقی گروه واگنر و یِوگِنی پریگوژین رئیس آن برای انجام شورش مسلحانه در فدراسیون روسیه با روش‌های تروریستی را به شدت محکوم می‌کند».

دولت ونزوئلا با تاکید بر اصول قانونی گفت که هرگونه تلاش برای تغییر قدرت یا شورش مسلحانه، اقدامات خشونت‌آمیز و خلاف قانون اساسی و همچنین استفاده از نیروهای خارجی متکی به جنگ داخلی، تجاوز به حاکمیت و خودمختاری مردم، نقض ثبات سیاسی و صلح اجتماعی در روسیه را رد می‌کند.

وزارت خارجه ونزوئلا در این بیانیه به نقل از مادورو نوشت: «جمهوری بولیواری ونزوئلا حمایت مطلق خود را از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور قانونی فدراسیون روسیه و فرمانده کل نیروهای مسلح آن را اعلام می‌کند و همبستگی خود را با مردم روسیه در مواجهه با این تهدید علیه صلح، ثبات و دموکراسی پایدار در این کشور ابراز می‌دارد».

شامگاه جمعه بود که فرمانده گروه پیمانکار نظامی خصوصی «واگنر» در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. وی سپس به نیروهای خود دستور داد که کنترل شهرهای روسیه را در دست گرفته و سران ارشد نظامی این کشور را مجازات نمایند.

با گذشت کمتر از یک روز از درگیری نیروهای واگنر و ارتش روسیه، دولت بلاروس از موافقت رئیس این گروه شبه‌نظامی با یک توافق با کرملین خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها