تشدید اختلافات سیاسی در رژیم صهیونیستی/ بن گویر پلیس را با ادعای «مجازات دسته‌جمعی» شهرک‌نشینان سرزنش کرد

تشدید اختلافات سیاسی در رژیم صهیونیستی/ بن گویر پلیس را با ادعای «مجازات دسته‌جمعی» شهرک‌نشینان سرزنش کرد
يکشنبه 4 تير 1402 - 11:54

اقدامات وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست انتقادهایی را در سرزمین‌های اشغالی نیز به همراه داشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از رویترز، یک وزیر تندروی کابینه نتانیاهو روز یکشنبه پلیس این رژیم را به دلیل آنچه «مجازات دسته‌جمعی» شهرک‌نشینان صهیونیست خواند، سرزنش کرد؛ موضوعی که از تشدید شکاف میان سرویس‌های امنیتی و کابینه رژیم صهیونیستی بر سر چگونگی برخورد با خشونت‌های فرقه‌ای در کرانه باختری اشغالی حکایت دارد.
تجاوزهای مکرر شهرک‌نشینان به شهرها و روستا‌های فلسطینی‌نشین محکومیت بین‌المللی و اظهارات نگران‌کننده مقامات آمریکایی را به همراه داشته است.
مذاکرات صلح با میانجیگری واشینگتن با هدف تأسیس یک کشور فلسطینی در کرانه باختری، قدس شرقی و غزه در سال 2014 با شکست مواجه شده است. بیشتر کشورها، شهرک‌هایی را که رژیم صهیونیستی در اراضی اشغال‌شده در جنگ 1967 ساخته است، غیرقانونی می‌دانند.
ارتش، پلیس و روسای سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند اقدامات شهرک‌نشینان در هفته گذشته «تروریسم ملی‌گرایانه» است که آنها متعهد به مبارزه با آن هستند.
این اصطلاح، اعضای راست افراطی کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، را ناخشنود کرده است.
یکی از آنها، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی، روز یکشنبه گفت از پلیس خواسته است توضیح دهد چرا دروازه‌های شهرک آترت را مسدود کرده است تا ورود و خروج افراد را کنترل کند.
در بیانیه حزب این وزیر آمده است بن گویر به رئیس پلیس گفت «او با هرگونه نقض قانون مخالف است» اما نمی‌تواند «مجازات دسته‌جمعی» شهرک‌نشینان را بپذیرد.
ارتش می‌گوید یک سرباز مظنون به شرکت در یک «رویارویی خشونت‌آمیز» را در روستای ام صفا بازداشت کرده است.
نتانیاهو به دنبال کاستن از نگرانی‌های کشورهای غربی در مورد شرکای ملی‌گرای کابینه‌اش بوده و گفته است خودش سیاست‌های کلان را تبیین خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها