سفر رهبران مقاومت فلسطین به تهران با دستور کار مشترک

سفر رهبران مقاومت فلسطین به تهران با دستور کار مشترک
يکشنبه 4 تير 1402 - 22:55

سران گروه های مقاومت فلسطین و در راس آنان زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و اسماعیل هنیه دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی حماس اخیرا به تهران سفر کردند و در راس دستور کار همه آنان یک موضوع واحد یعنی حمایت از مقاومت، و وحدت گروهها و میادین نبرد قرار گرفت و این وحدت، نماد پیروزی ملت فلسطین بر رژیم اشغالگر اسرائیل است.

العالم - كشكول

استقبال حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از رهبران گروههای مقاومت اسلامی فلسطین و هیأت های همراه و دیدار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس با این رهبران نشان دهنده اهمیت آرمان فلسطین برای ایران و حمایت مطلق از گروههای مقاومت در همه جهت گیری های شان و همچنین اهمیت فوق العاده ای است که ایران برای وحدت این گروهها و از جمله در میادین نبرد قائل است.

«مقاومت» اولین و آخرین موضوع «مقدس» است که باید در دستور کار هر آزاده عرب و مسلمان قرار گیرد هنگام صحبت از آرمان فلسطین ، تجربه تاریخی بیش از 70 ساله ثابت کرده است که سایر گزینه ها تنها به تسلیم، ضایع شدن حقوق و تازه ماندن زخم فلسطینیان منجر شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با رهبران گروههای مقاومت، همواره بر وحدت و وفاق بین گروههای مقاومت تاکید داشتند، چرا که این وحدت هدف اشغالگران اسرائیلی است و در یکی از این دیدارها فرمودند: در آخرین نبرد غزه شاهد بودیم که تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین جناح های مقاومت به لطف خدا موفق نشد، بنابراین باید بیشتر بر مسئله وحدت و هماهنگی تمرکز کنیم و با قدرت به این راه راست ادامه دهیم.

اتحاد مقاومت در غزه درسی مهم به جوانان فلسطینی به طور عام و در کرانه باختری به طور خاص داد و آنان را به عرصه جهاد کشاند. رهبر انقلاب با خطاب قرار دادن رهبران مقاومت فرمودند: چه کسی تصور می کرد روزی جوانان فلسطینی جنین، عرصه را بر نیروهای صهیونیست تنگ کنند به گونه ای که برای نجات نیروهای خود از محاصره جوانان مسلح فلسطینی از هواپیماهای جنگی استفاده کنند اما این اتفاق چند روز پیش در جنین افتاد؟!

رهبر انقلاب خطاب به میهمانان فلسطینی فرمودند: امام خمینی (ره) از ابتدای نهضت اسلامی بر اساس ایمان و اعتقاد قلبی و مبنای حمایت ایران از فلسطین حرکت کردند . اساس حمایت جمهوری اسلامی نیز مبتنی بر فقه و شریعت اسلامی و نه حرکات تاکتیکی. یا دیپلماسی است.

بیشتر ناظران بر این باورند که قدرت روزافزون مقاومت و متحد شدن آنها در میادین نبرد، رژیم صهیونیستی را که ناتوان از انجام هرگونه تهدید علیه محور مقاومت در داخل و خارج فلسطین اشغالی و ناتوان در برابر ایران و حزب الله است، دستپاچه و به گونه ای ذلیل کرده که نمی توانند حتی جرات کنند به چادرهای جوانان لبنانی در شبعا حمله کنند.

این شرایط در حالی رخ داده است که رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، جنین، نابلس و حواره و همچنین در برابر مردم جولان اشغالی ناتوان شده است، همانهایی که در جولان اشغال شده سوریه نتانیاهو را تحقیر و او را از طرح نصب توربین بادی منصرف کردند. این رژیم در برابر موشک‌های غزه نیز ناتوان بوده و نیمی از صهیونیست‌ها را به پناهگاه‌ها آورده و در مقابل ملت های عربی که رژیم‌هایشان با آنان روابط شان را عادی سازی کرده نیز درمانده شده است، داستان حمله محمد صلاح، سرباز قهرمان مصری به پایگاههای رژیم صهیونیستی و کشتن سربازان صهیونیست هم اکنون زبان زد خاص و عام شده است.

مقاومت و هماهنگی گروههای آن و وحدت در میادین نبرد، همه معادلات رژیم صهیونیستی را بر هم زده و ضعف شدید آنان را با وجود در اختیار داشتن انواع تسلیحات آشکار کرده است.

پربیننده ترین خبرها