در گفت وگو با العالم؛

مقام یمنی: دوره «نه صلح،نه جنگ» نمی تواند پایدار بماند/ اگر دوباره نبرد آغاز شود برای متجاوزان دردناک خواهد بود

دوشنبه 5 تير 1402 - 08:37

یک عضو هیأت مذاکره کننده یمنی گفت: دوره «نه صلح،نه جنگ» بین یمن و کشورهای متجاوز نمی تواند پایدار بماند، مسائل موجود یا حل خواهد شد و یا دوران نبرد بازخواهد گشت که برای کشورهای متجاوز سخت تر و دردناکتر از قبل خواهد بود.

العالم - یمن

«حمید عاصم» از اعضای هیأت مذاکره کننده یمنی در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: حدود یک سال از دوران «نه صلح،نه جنگ» بین یمن و کشورهای متجاوز می گذرد. تلاش سازمان ملل تلاش برای میانجیگری موفق نبود زیرا کشورهای متجاوز نمی خواهند حقوق انسانی مردم یمن را به آنها بدهند.

عضو هیات مذاکره کننده یمن گفت: تاکنون حرکت های سیاسی بین ما و سازمان ملل و نیز بین ما و عربستان سعودی ثمری نداشته است.

عاصم تاکید کرد که دشمن همچنان در تلاش است تا دوران «نه صلح،نه جنگ» تداوم یابد.

این عضو هیأت مذاکره کننده تصریح کرد: ما در مقطع حساسی هستیم و مردم یمن نمی توانند برای مدت طولانی در این وضعیت باقی بمانند.

وی افزود: مردم یمن با صبر و حوصله فراوان تحمل کردند برای این که شاید اوضاع ختم به خیر شود اما اکنون رهبران سیاسی و نظامی تحت فشار قرار دارند که به نتیجه برسیم؛ حال یا مسائل حل می شود، یا نبرد دوباره آغاز می شود که این بار برای کشورهای متجاوز دشوارتر و دردناکتر از قبل خواهد بود.

حمید عاصم در پایان تاکید کرد: اگر این مسائل حل نشود و صلحی که در ماه رمضان درباره آن به توافق رسیدیم، محقق نشود، به ناچار نبرد مجدد فرا می رسد البته مردم یمن کاملا آماده هستند چون ما دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم.

پربیننده ترین خبرها