مرتضوی در دیدار با وزیر کار قطر:

آماده اعزام نیروی کار ماهر و متخصص به قطر هستیم

آماده اعزام نیروی کار ماهر و متخصص به قطر هستیم
دوشنبه 5 تير 1402 - 16:07

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با «علی بن‌سعید بن‌صمیخ المری» وزیر کار دولت قطر با تأکید بر این‌که سیاست‌های کلی دو کشور همسو بوده و اشتراکات زیادی بین دو دولت در راستای همکاری‌های دوجانبه وجود دارد، گفت: آماده گسترش همکاری‌ها بین دو کشور و اعزام نیروی کار ماهر و متخصص به قطر هستیم.

العالم - ایران

به گزارش مرکز روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» ضمن ابراز خرسندی از حضور هیئت قطری در ایران اظهار کرد: دو کشور یار و همدم هم در دوران سختی‌ها هستند؛ در دورانی که قطر در تحریم همسایگان قرار داشت با هوشیاری توانست مشکلات را پشت سر بگذارد.

وزیر کاروی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان یکی از بازوهای اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران تجربیات باارزشی در صنایع تولیدی فولاد، سیمان، پتروشیمی، صنعت سلولزی، معادن، حمل‌و‌نقل هوایی و دریایی، هتلداری، حمل‌و‌نقل‌های نفتی ایران و ... دارد که می‌تواند آن‌ها را در اختیار کشور دوست، قطر قرار دهد.

مرتضوی تصریح کرد: همچنین با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی از همکاری‌های قطر استقبال می‌کنیم.

«علی بن‌سعید بن‌صمیخ المری» وزیر کار دولت قطر در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشور دوست و برادر ایران، از گسترش روابط دو کشور استقبال کرد و گفت: این امر نیازمند همکاری‌های متخصصان دو کشور است.

وی افزود: حدود ۳۰ هزار ایرانی در قطر شاغل هستند و در نظر داریم حدود ۴ هزار و ۲۰۰ مجوز برای نیروی کار ایرانی صادر کنیم.

وزیر کار دولت قطر اظهار امیدواری کرد در نشست کمیسیون مشترک همکاری بین دو کشور به این اهداف برسیم.

در ابتدای این دیدار «علی بن‌سعید بن‌صمیخ المری» و هیئت همراه با حضور در یادمان شهید گمنام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نثار تاج گل به مقام شامخ شهدای والامقام این وزارتخانه ادای احترام کردند.

وزیر کار دولت قطر در رأس هیئتی بلندپایه، عصر یک‌شنبه ۴ تیرماه، به منظور دیدار با وزیر کار جمهوری اسلامی ایران و مذاکره پیرامون گسترش همکاری‌های مشترک وارد تهران شد.

پربیننده ترین خبرها