گزارش خبرنگار العالم از مناسک حج در صحرای عرفات

سه شنبه 6 تير 1402 - 16:39

سید راضی امیری خبرنگار شبکه العالم در مکه مکرمه در گزارشی درباره مناسک حج گفت: اکنون در صحرای عرفات هستم، بیش از دو میلیون نفر از مهمانان و حجاج بیت الله الحرام در صحرای عرفه حضور دارند و به ادای رکن اعظم حج در عرفات پرداختند.

العالم - عربستان سعودی

بر اساس این گزارش، همه حجاج بامداد امروز از مشعر منا به سمت صحرای عرفات رفته و تا غروب خورشید در آن جا می مانند. با طلوع خورشید در روز نهم ذی حجه ، حجاج بیت الله الحرام به سمت مسجد نمره می روند که از مهم ترین آثار اسلامی در مشعر عرفات به شمار می رود و حجاج نماز های ظهر و عصر روز عرفه را در آنجا می خوانند.

حجاج بعد از غروب خورشید از عرفات به سمت مَشْعَر یا مَشْعَرُالحرام که به مُزْدَلِفِه نیز شهرت دارد ، می روند و با طلوع آفتاب به مشعر منا می روند.

وی ادامه داد: قبل از ظهر امروز مراسم برائت از مشرکین با حضور شمار زیادی از حجاج از جمله حجاج ایرانی انجام شد و حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست زائران ایرانی در مراسم برائت از مشرکین ، به قرائت پیام رهبر انقلاب در صحرای عرفات پرداخت.

در این پیام رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت مراسم حج سخن گفتند و بر لزوم برائت از مشرکین تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار العالم، رهبر معظم انقلاب همچنین بر اهمیت وحدت اسلامی تاکید کردند و از معنویت به عنوان یکی از دو رکن اثرگذاری ندای جهانی حج یاد کردند.

وی افزود: حجاج اکنون در صحرای عرفات حضور دارند و بعثه ایرانی درحال حاضر درحال قرائت دعای عرفه هستند. دعایی که گفته می شود امام حسین علیه السلام قبل از خارج شدن از عرفات به سمت کربلای معلا آنرا قرائت کردند.

بعد از خواندن دعای عرفه و غروب خورشید ، حجاج از عرفه به سمت مشغر مزدلفه می روند و تا طلوع فجر در آن جا می مانند و بعد از آن برای انجام مراسم رمی جمرات به منا باز می‌گردند و به ذبح قربانی می‌پردازند، سپس برای ادای طواف افاضه به کعبه می روند و بدین شکل اعمال حج به پایان می رسد و بعد از آن عید قربان فرا می رسد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها