نافرمانی صدها نظامی رژیم صهیونیستی در اعتراض به لایحه اصلاحات قضایی

نافرمانی صدها نظامی رژیم صهیونیستی در اعتراض به لایحه اصلاحات قضایی
سه شنبه 6 تير 1402 - 19:48

صدها افسر ذخیره نیروی هوایی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفتند از خدمت خودداری کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

رسانه های صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کردند که صدها نظامی ذخیره یگان های عملیاتی نیروی هوایی اعلام کرده اند تا زمان توقف روند تصویب لایحه اصلاحات قضایی از خدمت خودداری می کنند.

این درحالی است که تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سران گروه‌های مخالف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته اند که در اعتراض به پیگیری لایحه اصلاحات قضایی توسط دولت، دوشنبه آینده در تل آویو تظاهرات برگزار کنند.

صبح امروز نیز هزاران صهیونیست و نظامی معترض به لایحه اصلاحات قضایی مقابل منزل «یاریو لوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در شهرک «مودیعین» در اطراف قدس تظاهرات کردند.

معترضان با آتش زدن لاستیک و نصب سیم های خاردار، مسیر منتهی به منزل لوین را مسدود کردند.

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: از ساعت پنج و نیم صبح مسیر ورودی به خانه من را مسدود کردند و در خیابان آتش برپا کردند.

وی افزود: بسیار خوش شانس بودم که معترضان این بار خانه ام را به آتش نکشیدند.

طی هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و لایحه اصلاحات در دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بوده است.

روسای گروه‌های مخالف رژیم صهیونیستی لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

در آغاز اعتراضات گسترده به لایحه اصلاحات قضایی، کابینه نتانیاهو مجبور شد که عقب نشینی کرده و مراحل تصویب آن را به حالت تعلیق درآورده و با میانجیگری رئیس رژیم صهیونیستی با ائتلاف مخالفان وارد گفت وگو شود که تاکنون نتیجه ای نداشته اما تشدید تنش های اخیر بین ائتلاف حاکم و ائتلاف مخالفان باعث شده که لاپید رهبر حزب «یش عتید» و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی که در ائتلاف مخالفان نتانیاهو قرار دارند، اخیرا مذاکرات را به حالت تعلیق درآوردند.

روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، گسست در درون صهیونیست ها و سران سیاسی و نظامی آنها در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است؛ به طوری که بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها