گزارش العالم از مراسم گرامیداشت شهدای 7 تیر در تهران+فیلم

چهارشنبه 7 تير 1402 - 22:25

مراسم سالگرد انفجار تروریستی در دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ۱۳۶۰ که منجر به شهادت آیت‌الله دکتر سید محمد حسین بهشتی و ۷۲ نفر از اعضای این حزب شد، در تهران برگزار شد.

العالم ایران

سید محمد هاشمی معاون وزیر ارشاد در گفتگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: دشمنان تصور می کردند که با این اقدام خواهند توانست نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کنند اما نتیجه برعکس شد، گرچه مردم ایران شخصیت های عزیزی را از دست دادند اما خون این شهدا چهره واقعی جریان نفاق را برملا ساخت و باعث جاودانگی انقلاب اسلامی شد.

علی رضا اسلامی فرزند شهید محمد صادق اسلامی به خبرنگار العالم گفت: این حادثه که توسط گروهک منافقین انجام شد باعث شهادت شهید بهشتی و 72 نفر از یارانش که تعدادی نماینده مجلس بودند و برخی از مقام های کشوری مانند پدرم شد.

منیژه صفی یاری عضو جمعیت دفاع از قربانیان تروریسم خاطرنشان کرد: در آن زمان شانزده سال داشتم، با مادرم در خیابان راه می رفتم که انفجار رخ داد، مادرم شهید شد و من یکی از پاهایم را از دست دادم، و الان یک پایم مصنوعی است، حادثه بسیار هولناکی بود، لذا آن را فراموش نکردم و در رشته حقوق درس خواندم و عضو جمعیت دفاع از قربانیان تروریسم شدم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها