تمایل بورکینافاسو برای توسعه روابط با ایران

تمایل بورکینافاسو برای توسعه روابط با ایران
پنج‌شنبه 8 تير 1402 - 14:45

نخست‌وزیر بورکینافاسو در دیدار سفیر ایران بر گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: بایستی شاهد جهش در روابط دوجانبه و جبران سال‌های گذشته باشیم.

العالم - آفریقا

«مجتبی فقیهی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو با «کیلم دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو دیدار و گفت‌وگو کرد.

نخست‌وزیر بورکینافاسو در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را کشوری صاحب تمدنی تاثیرگذار برای بشریت و همچنین دارای ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی جهت تبدیل شدن به شریک تجاری این کشور خواند و یادآور شد: با اعزام سفیر جدید ایران به واگادوگو، می‌بایست شاهد جهشی در روابط دوجانبه و جبران سال‌های گذشته باشیم.

مجتبی فقیهی نیز در این ملاقات ضمن مرور دیدارهای سطح بالای انجام شده بین دو کشور در چند ماه اخیر، یادآور شد: خوشبختانه با هدایت خوب شما و حمایت رئیس دولت انتقالی بورکینافاسو و همچنین تأکیدات مقامات عالی کشورم، افق روشنی را برای مناسبت دوجانبه مشاهده می‌کنیم.

سفیر ایران افزود: توفیقات علمی و دستیابی ایران به فناوری‌های پیشرفته نوین می‌تواند در خدمت گسترش رابطه با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو قرار گیرد.

بورکینافاسو با قرار گرفتن در بین کشورهای غرب آفریقا و عضویت در اتحادیه اقتصادی اکواس، از جایگاه ویژه‌ای برای تبدیل شدن به مقصد صادرات انواع کالاهای ساخت ایران و خدمات فنی و مهندسی ایران برخوردار است.

فارس

پربیننده ترین خبرها