ادامه محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد

پنج‌شنبه 8 تير 1402 - 19:39

محکومیت اقدام سلوان مومیکا تندروی سوئدی در زمینه آتش زدن قرآن در استکهلم از سوی کشورهای اسلام، عربی و غیرعربی ادامه دارد.

العالم – اروپا

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: در حالی که میلیون ها مسلمان برای ادای فریضه حج گرد هم می آیند، توهین به قرآن کریم اقدامی تحریک آمیز، نابخردانه و غیرقابل قبول است که به همین دلیل دولت سوئد باید عامل آن را بازخواست کرده و مانع از توهین به مقدسات شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در بازدید از مسجد شهر دربند این کشور گفت که کشورش برای قرآن و احساسات مذهبی مسلمانان احترام زیادی قائل است و بی احترامی به این کتاب مقدس در روسیه جرم است.

ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه پیشنهاد کرد قطعنامه‌ای برای محکوم کردن اقدامات مقامات سوئدی که اجازه قرآن سوزی ‌دادند، تهیه شود.

هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه، این اقدام شنیع همزمان با عید قربان را محکوم کرد و گفت: اجازه دادن به این اعمال ضد اسلامی به بهانه آزادی بیان غیرقابل قبول است و چشم پوشی از این گونه اعمال زشت به معنای همدستی با آنهاست.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان، شورای همکاری کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و پارلمان عرب این جنایت را محکوم کرد و خواستار اقدام مقامات سوئدی برای توقف فوری آن شدند.

کشورهای امارات، مغرب، عربستان سعودی، کویت، یمن، اردن، لبنان، وزارت امور خارجه فلسطین، جنبش های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی با انتشار بیانیه‌های جداگانه این اقدام را محکوم کردند.

همچنین وزارت خارجه امارات، اردن و عراق در اعتراض به سوزاندن قرآن در سوئد سفیر این کشور را فراخواندند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها