رئیس جمهور وارد استان کرمان شد/ افتتاح ۱۵ هزار میلیارد تومان طرح‌های صنعت آب و برق

رئیس جمهور وارد استان کرمان شد/ افتتاح ۱۵ هزار میلیارد تومان طرح‌های صنعت آب و برق
جمعه 9 تير 1402 - 09:22

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به منظور افتتاح چندین طرح و پروژه در حوزه آب و برق و بررسی وضعیت اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم وارد استان کرمان شد.

العالم - ایران

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز به منظور افتتاح چندین طرح و پروژه در حوزه آب و برق و بررسی وضعیت اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در استان کرمان، با استقبال رسمی مسئولان استان وارد فرودگاه بم شد.

در آیین استقبال از رئیس جمهور و هیئت همراه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، تعدادی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، امیر غلامعیلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، سردار روانبخش جانشین فرمانده انتظامی استان و اعضای شورای تامین استان کرمان نیز حضور دارند.

در سفر رئیس جمهور به استان کرمان حدود 2 هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه برق منطقه‌ای کرمان و در حوزه شرکت‌های توزیع برق شمال و جنوب کرمان نیز 335 میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری می رسد.

افتتاح اولین پروژه آبرسانی به شهرهای بم و بروات با اعتبار هزار و 500 میلیارد تومان و بهره‌برداری از طرح عظیم فاضلاب شهر سیرجان با ظرفیت تصفیه 26 هزار و 500 مترمکعب در شبانه روز از دیگر افتتاح آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سفر به کرمان است.

گفتنی است پنج پروژه شبکه انتقال و فوق توزیع در حوزه برق منطقه‌ای استان کرمان با اعتبار 19 هزار و 200 میلیارد ریال به صورت ویدئو کنفرانسی توسط رئیس جمهور در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسند که این طرح‌ها شامل؛ خط 400 کیلوولت بم به جیرفت، خط 400 کیلوولت شاهماران (منطقه خبر)، پست132 کیلوولت سبزواران (جیرفت3)، خطوط 132 کیلوولت ارتباطی جیرفت و همچنین توسعه پست 132کیلوولت اسفندقه است.

توزیع 260 سیستم خورشیدی بین عشایر 16 شهرستان و برق‌رسانی به چندین روستا در شمال و جنوب استان کرمان نیز از دیگر پروژه‌هایی است که با حضور رئیس دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسند.

همچنین در این سفر یک روزه تعویض و اصلاح سیم‌های مسی به کابل‌های خودنگهدار جهت کاهش از سرقت شبکه برق و زیبایی شهر و بهینه‌سازی برق بیش از 100 روستا نیز فردا توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها