ویدیو؛ تداوم شعله های خشم در فرانسه به رغم فرمان منع رفت و آمد/ ۴۷۱ نفر دیشب دستگیر شدند

شنبه 10 تير 1402 - 08:06

به رغم صدور فرمان منع رفت و آمد از سوی جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه، خیابان های این کشور دیشب در چهارمین شب اعتراضات شاهد شعله های خشم و خشونت بود.

العالم ـ اروپا

ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می دهد که در منطقه دوچر شهر لیون در میان معترضان افرادی دیده می‌شوند مسلح به سلاح کلاشینکف بوده و به تیراندازی مبادرت می کنند.

فرانسه خشونتدر همین حال یک ایستگاه پلیس در نزدیکی لیون مورد حمله معترضان قرار گرفت. در استراسبورگ یک فروشگاه اپل تخریب و چندین فروشگاه پوشاک و کفش در مرکز این شهر غارت شد.

در مرکز سنت اتین، چند صد جوان ویترین مغازه‌ها را شکستند و چندین لباس فروشی، فروشگاه عینک و جواهرفروشی را غارت کردند.

تظاهرات‌‌ در فرانسه در اعتراض به شلیک مرگبار پلیس این کشور به یک نوجوان ۱۷ ساله در یک حادثه راهنمایی و رانندگی در منطقه «نانتر» واقع در غرب پاریس از دوشنبه شب آغاز شده و جمعه شب برای چهارمین شب متوالی ادامه یافت.

گفته می‌شود راننده نوجوان بعد از متوقف شدن توسط پلیس به سمت خودرویش رفته و آن را روشن کرده اما مأمور پلیس به ظن تلاش او برای فرار به سویس تیراندازی کرده است.

انتشار خبر این واقعه باعث شد معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه فرانسه به آتش بکشند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مرگ این پسر نوجوان را «غیرقابل توضیح و غیرقابل توجیه» توصیف کرده است.

حالا به رغم این که جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه فرمان منع رفت و آمد جوانان در سطح کشور برای ساعت ۹ شب تا ۶ صبح امروز (شنبه) را صادر کرده بود، چندین شهر فرانسه در چهارمین شب اعتراضات علیه قتل «ناهل ام» جوان ۱۷ ساله الجزایری و مغربی‌تبار در روز سه‌شنبه گذشته توسط پلیس این کشور، همچنان در شعله های خشم معترضان می سوزد.

فرانسه خشونتدر حومه مارسی که اوضاع در عصر جمعه بسیار خشونت‌آمیز بود، تعداد زیادی از معترضان در منطقه بوش-دو-رون دستگیر شدند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که یک ایستگاه پلیس در نزدیکی لیون مورد حمله معترضان قرار گرفته است.

معترضان همچنین ورودی اپرای استراسبورگ را تخریب کردند به طوری که این مؤسسه نمایش جمعه شب خود را لغو کرد.

در لیون نیز گروه‌هایی از جوانان چندین فروشگاه در خیابان‌های مرکز شهر را غارت کردند.

گزارش های منتشر شده حاکی است که جمعه شب یک کتابخانه در متز به آتش کشیده شد.

فرانسه خشونتبنویت پایان شهردار چپ‌گرای مارسی دومین شهر فرانسه جمعه شب، با اشاره به تداوم صحنه های غارت و خشونت در این شهر ، خواستار گسیل فوری نیروهای پلیس شد.

جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه بامداد امروز (شنبه) به وقت محلی با حضور در یکی از مناطق غرب پاریس، گفت: جمعه شب حداقل ۴۷۱ نفر در سراسر فرانسه دستگیر شده‌اند و خشونت‌ها نسبت به شب‌های پیش از شدت کمتری برخوردار بوده است.

پربیننده ترین خبرها