پشت‌کردن شهرک‌نشینان به نتانیاهو در واکنش به تهدید سربازان

يکشنبه 11 تير 1402 - 13:15

بنیامین نتانیاهو در جریان سخنرانی خود در مراسم فارغ التحصیلی دوره خلبانی در پایگاه هوایی "حتسریم" در بئرالسبع در جنوب سرزمین‌های اشغالی، با لحنی تهدیدآمیز هشدار داد که با سربازان شورشی که اعلام کردند از خدمت در ارتش خودداری می کنند، برخورد خواهد کرد.

العالم فلسطین

بنیامین نتانیاهو روز گذشته در خلال جشن فارغ التحصیلی گروهی از افسران اسرائیلی با لحنی تهدیدآمیز هشدار داد که با نظامیان متمردی که اعلان داشته اند در صورت پیشبرد روند بررسی لایحه کاهش اختیارات دستگاه قضایی توسط کابینه از خدمت در ارتش خودداری خواهند کرد، برخورد خواهد کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: هیچ دلیلی برای مخالفت با خدمت سربازی توسط هیچ کسی وجود ندارد.

همزمان برخی از اعضای خانواده‌ها و افسران فارغ التحصیل حاضر در این مراسم به نشانه اعتراض به این تصمیم، در زمان سخنرانی نخست وزیر رژیم پشت به وی ایستادند تا مخالفت خود را با پیشبرد اصلاحات قضایی نشان دهند.

شایان ذکر است پیش از این ده‌ها تن از نیروهای ذخیره نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی گفتند در صورتی که کابینه بنیامین نتانیاهو، طرح اصلاح سیستم قضایی را اجرا کند، از درخواست خدمت سرباز خواهند زد.

تهدید نظامیان صهیونیست پس از آن صورت می گیرد که نتانیاهو پس از شکست مذاکرات با مخالفان برای دستیابی به سازش، گفت که کابینه‌اش اصلاحات قضایی را ادامه خواهد داد.

برخی رسانه های رژیم گزارش دادند که بیش از صد نفر از کهنه سربازان نیروی هوایی نامه ای را امضا کردند مبنی بر اینکه اگر این قانون یا هر قانون دیگری که در چارچوب اصلاحات پیشنهاد شده در کنست تصویب شود، نیروهای ذخیره برای خدمت درخواست نخواهند داد.

پربیننده ترین خبرها