ریشی سوناک: در جوانی قربانی نژادپرستی شدم

ریشی سوناک: در جوانی قربانی نژادپرستی شدم
يکشنبه 11 تير 1402 - 17:50

نخستین نخست وزیر هندی تبار انگلیس اعلام کرد که در جوانی قربانی نژادپرستی قرار گرفته است.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ریشی سوناک نخست وزیر ۴۳ ساله انگلیس، به بی بی سی گفت: «من هنگامی که بزرگ تر می‌شدم، نژادپرستی را تجربه می‌کردم و البته که می‌دانم وجود دارد.»

وی افزود: «نژادپرستی مانند چیز‌های دیگر به شما آسیب می‌زند. من شغلی دارم که در آن هر روز، هر ساعت و هر دقیقه مورد انتقاد قرار می‌گیرم. این شما را تحریک می‌کند و دردناک است.»

چند روز پس از انتشار گزارشی توهین آمیز که ادعا می‌کرد نژادپرستی و تبعیض جنسیتی در کریکت انگلیسی شایع است، از ریشی سوناک در حاشیه یک مسابقه کریکت سوال شد و وی گفت: «یک روز با برادر و خواهر کوچک ترم در ساوت همپتون (در جنوب انگلیس) بودم و مردم چیز‌های زیادی به ما گفتند و من احساس بسیار بدی پیدا کردم. احساس بدی داشتم و از طرفی برادر و خواهرم در کنار من بودند و من نمی‌خواستم آن‌ها این حرف‌ها را بشنوند و با آن رو به رو شوند. واقعاً سخت بود.».

اما نخست وزیر محافظه کار انگلیس در این مصاحبه گفت: «کشور تغییر کرده است. چیزی که من را آرام می‌کند، این است که اتفاقاتی که در دوران کودکی برای من پیش آمد، فکر می‌کنم امروز برای فرزندانم اتفاق نمی‌افتد، زیرا پیشرفت باورنکردنی در کشور داشته ایم و باید به آن افتخار کنیم. نژادپرستی، تبعیض جنسیتی یا هر چیز دیگری در جامعه ما جایگاهی ندارد و وقتی آن را می‌بینیم باید آن را ریشه کن کنیم.»

ریشی سوناک که در ساوت همپتون بزرگ شده است، فرزند ارشد از یک خانواده پنج نفری است و پدرش پزشک عمومی نظام بهداشت عمومی و مادرش داروساز است. پدربزرگ و مادربزرگش که در هند به دنیا آمده بودند یا هندی تبار هستند، در دهه ۱۹۶۰ از شرق آفریقا به انگلیس مهاجرت کردند. او به کالج وینچستر، یک مدرسه شبانه روزی شیک پسرانه رفت و جزء نخبه‌ها بود. سپس در دانشگاه‌های معتبر آکسفورد انگلیس و استنفورد آمریکا در رشته‌های علوم سیاسی، فلسفه و اقتصاد تحصیل کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی گفت از خواندن این گزارش درباره کریکت، ورزش مورد علاقه او، غمگین شده است و برای افرادی که عاشق کریکت هستند، خواندن این گزارش بسیار دشوار بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها