اشک تمساح گاوچران های آدمکش برای حقوق بشر

اشک تمساح گاوچران های آدمکش برای حقوق بشر
يکشنبه 11 تير 1402 - 21:52

آمریکا از نظر اخلاقی نه فقط صلاحیت رهبری ائتلاف های نظامی و سیاسی بین المللی تحت عنوان "دفاع از حقوق بشر و گسترش آزادی در جهان" را ندارد، بلکه حتی در موقعیتی اخلاقی نیست که بخواهد درباره حقوق بشر در نظام های سیاسی جهان اظهار نظر کند، به ویژه در کشورهایی که با هژمونی آمریکا مخالفند.

العالم – کشکول

برخی فکر می کنند که چنین سخنی برای سرپوش گذاشتن بر شکست نظام های سیاسی در زمینه حمایت از حقوق بشر و آزادی است.

مخالفت ملت های جهان با پرچمداری حقوق بشر توسط گاوچران های آمریکایی به خاطر آن است که تاریخ این کشور مملو از کودتا، جنگ افروزی، دخالت در امور داخلی کشورهای جهان، ترور، اجرای سیاست گرسنگی ملتهای جهان و حمایت از رژیم های استبدادی و ددمنش است.

آمریکا که از سوی هیچ کشوری در جهان تهدید نشده است، سالانه 647 میلیارد دلار به ارتش خود بودجه اختصاص می دهد، در حالی که روسیه که یک ابرقدرت محسوب می شود، فقط 47 میلیارد دلار بودجه نظامی دارد که نشان می دهد استراتژی ایالات متحده در برخورد با جهان بر اساس منطق زور استوار است.

روزنامه واشنگتن پست اخیرا در گزارشی نوشت که پلیس آمریکا سالانه بیش از هزار نفر را به ضرب گلوله به قتل می رساند.

این در حالی است که بیشترین تعداد از مقتولین، سیاه پوستان و اتباع اسپانیایی الاصل هستند که به گفته کارشناسان این رویه نشانه نژادپرستی است.

بنا بر این گزارش، از سال 2015 تا زمان حاضر 8102 آمریکایی توسط پلیس این کشور به ضرب گلوله به قتل رسیده اند.

زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت سرزمین گاوچران ها دستور می دهد به طرف تظاهرکنندگان و معترضان به قتل جرج فلوید مرد سیاهپوست آمریکایی تیراندازی شود، وقتی که پلیس آمریکا یک جوان سیاهپوست را که گردنش شکسته روی زمین می کشد که باعث فلج شدن او می شود و هنگامی که پلیس آمریکا به یک زن زنگین پوست که دارای اختلالات روانی است، به شکلی وحشیانه حمله می کند، مسلم است که اشکی که آمریکا برای حقوق بشر در جهان می ریزد، اشک تمساح است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها