تداوم اعتراضات در فرانسه برای ششمین شب متوالی

تداوم اعتراضات در فرانسه برای ششمین شب متوالی
دوشنبه 12 تير 1402 - 00:51

اعتراضات فرانسوی‌ها نسبت به کشته شدن یک جوان ۱۷ ساله به دست پلیس برای ششمین شب متوالی ادامه دارد.

العالم-ارو‍پا

اعتراضات خیابانی مردم فرانسه به کشته شدن یک نوجوان به دست پلیس در شهر نانتر، برای ششمین شب متوالی همچنان ادامه دارد.

به گزارش آناتولی، در جلسه امنیتی که بعد از ظهر به ریاست جرالد درمانین، وزیر کشور برگزار شد، مقرر شد ۴۵ هزار افسر انتظامی در سراسر فرانسه برای مقابله با تظاهرات در خیابان‌ها حضور یابند.

وزیر کشور فرانسه همچنین در این جلسه بار دیگر دستورات خود را تکرار کرده و خواستار بازداشت‌ معترضان در صورت امکان شد.

در ۳۰ ژوئن و ۱ جولای نیز ۴۵ هزار نیروی پلیس و ژاندارمری در سراسر فرانسه مستقر شدند.

از سوی دیگر برگزاری تظاهرات در مارسی که شب گذشته شاهد یکی از شلوغ‌ترین تظاهرات بود، ممنوع شد. خدمات حمل و نقل عمومی در این شهر از ساعت ۱۸:۰۰ (به وقت محلی) لغو شده است.

۲۷ ژوئن پلیس فرانسه در شهر نانتر به یک خودرو با سه سرنشین اخطار ایست داد و پس از عدم توقف خودرو به سمت راننده آن تیراندازی کرد که در نتیجه آن راننده ۱۷ ساله جان خود را از دست داد.

معترضان با شعار «عدالت برای نائل» نسبت به اعمال خشونت پلیس فرانسه اعتراض می‌کنند.

با وجود اینکه مامور پلیسی که ناهل را کشته از خانواده او عذرخواهی کرده، اما این مساله آتش خشم معترضان را خاموش نکرده و اعتراضات دیشب (جمعه شب) که چهارمین شب متوالی اعتراضات به شمار می‌رود، نشان داد که معترضان این عذرخواهی را کافی نمی‌دانند.

با تداوم اعتراضات در فرانسه پس از کشته شدن یک جوان ۱۷ ساله الجزایری الاصل به دست پلیس، وزارت کشور فرانسه در ۲۰ شهر حومه پاریس، قانون منع آمدوشد وضع کرده است.

تعداد بازداشت شدگان در اعتراض‌های سراسری فرانسه در واکنش به کشته شدن این نوجوان الجزایری-مراکشی تبار با شلیک پلیس، به بیش از ۱۳۰۰ نفر رسیده است.

معترضان می‌گویند که کشته شدن ناهل، دلیلی دیگر بر نژادپرستی و خشونت پلیس علیه جوامع فقیر در مناطق مختلف فرانسه است.

نائل یا ناهل نوجوان ۱۷ ساله‌ای است که در یکی از مناطق حومه پاریس به ضرب گلوله پلیس کشته شده است و اعتراضات در واکنش به کشته شدن این نوجوان صورت می‌گیرد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها