توطئه آمریکا برای جلوگیری از عادی سازی در روابط سوریه و کشورهای عربی

توطئه آمریکا برای جلوگیری از عادی سازی در روابط سوریه و کشورهای عربی
سه شنبه 13 تير 1402 - 07:34

سرویس اطلاعات خارجی روسیه گزارش داد که آمریکا در تلاش برای انجام اقدام تحریک آمیز با استفاده از مواد شیمیایی سمی در سوریه با هدف ایجاد اختلال در روند عادی سازی در روابط سوریه و کشورهای عربی است.

العالم – اروپا

سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت که هدف از این توطئه آن است که به کشورهای عربی که اقدام به گفت و گو با بشار اسد کرده اند، وانمود کنند که استراتژی شان اشتباه بوده و به همین دلیل در صورت ادامه گفت و گو با رئیس جمهور سوریه، تحریم خواهند شد.

به گزارش المیادین، ناریشکین خاطرنشان کرد که جیمز میلوی، معاون فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا فعالیت‌های تروریستی داعش در جنوب سوریه و دمشق را فرماندهی می کند.

در همین راستا، منابعی از داخل اردوگاه الرکبان در سوریه گفتند که آمریکا می ‌خواهد این اردوگاه را حفظ و از برچیده شدن آن توسط طرف‌های سوری و اردنی با حمایت روسیه جلوگیری کند تا نیروهایش بتوانند در پایگاه غیرقانونی تنف باقی بمانند.

پایگاه اینترنتی فویس آف آمریکا نیز با اشاره به تلاش آمریکا برای تشدید تحریم ها علیه دمشق نوشت که هدف از این اقدام ایجاد مانع در مسیر عادی شدن روابط کشورهای عربی با سوریه است.

پربیننده ترین خبرها