زیاد النخاله: شکست تجاوز به جِنین، پیروزی بزرگی بود

زیاد النخاله: شکست تجاوز به جِنین، پیروزی بزرگی بود
چهارشنبه 14 تير 1402 - 05:09

دبیرکل جنبش مقاومت جهاد اسلامی گفت که مردم فلسطین ثابت کرده‌اند که می‌توانند در هر رویارویی، از نبرد سیف‌القدس تا جنگ جنین، دشمن را شکست دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش مقاومت جهاد اسلامی فلسطین بامداد چهارشنبه به‌مناسبت شکست تهاجم همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به اردوگاه جِنین در کرانه باختری، بیانیه‌ای صادر کرد.

النخاله در این بیانیه گفت: «مردم فلسطین با شکست دادن تجاوز به جنین و اردوگاه آن، به پیروزی بزرگی دست یافتند. مردم فلسطین ثابت کرده‌اند که می‌توانند در هر رویارویی، از نبرد سیف‌القدس تا جنگ جنین، دشمن را شکست دهند».

به نوشته وبگاه «الجزیره»، وی توضیح داد: «گردان جنین و مبارزان شجاعش، رهبری این پیروزی بزرگ را برعهده داشت و مردم فلسطین با اتحاد و حمایت از رزمندگان آن ثابت کردند که می‌توانند دشمن را شکست دهند».

این رهبر مقاومت فلسطین تصریح کرد: «در این لحظات تاریخی جنین از بطن خود بیرون آمده و مجاهدان و گردان جنین را تشویق می‌کند. این لحظات شکوه و عظمتی است که تا پیروزی [نهایی] باقی خواهد ماند».

النخاله ضمن درود فرستادن به مبارزان گردان جنین و مردم این منطقه برای پیروزی مقابل رژیم تروریست صهیونیستی، افزود: «من به همبستگی ملی دعوت می‌کنم تا استواری اردوگاه جنین را تقویت کنیم، تا خطابی الهام‌بخش برای انقلاب، خیزش، جهاد و مقاومت باقی بماند».

نظامیان اشغالگر از بامداد دوشنبه تجاوز همه‌جانبه زمینی و هوایی به جنین را با هدف اعلامی ازبین بردن مقر فرماندهی گروه‌های مقاومت فلسطینی و تخریب کارگاه‌های تولید موشک و سلاح در این اردوگاه آغاز کردند.

گروه مقاومت «گردان جنین» زیرمجموعه «گردان‌های قدس» شاخه نظامی جنبش مقاومت جهاد اسلامی فلسطین نیز گفته «زمان آن فرا رسیده است که تمام سرزمین فلسطین به جهنمی برای اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شود».

این تجاوز علاوه بر ویرانگری بی‌سابقه در جنین و اسارت ۱۲۰ فلسطینی، موجب شهادت ۱۱ نفر و جراحت ۱۰۰ تن دیگر شده که حال ۲۰ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

ساعتی پیش از بیانیه النخاله، حداقل ۵۰ تکاور و تک‌تیرانداز صهیونیست در ساختمانی در جِنین کمین کرده بودند که محل اختفای آنها لو رفته و در محاصره رزمندگان مقاومت قرار گرفتند.

پربیننده ترین خبرها