سردار قاآنی:شکست‌های آمریکا عامل انتقال قدرت از غرب به شرق است/ رژیم اسراییل تمام نیروی خود را در جنین به میدان آورد ولی جوانان فلسطین در دهان او زدند

سردار قاآنی:شکست‌های آمریکا عامل انتقال قدرت از غرب به شرق است/ رژیم اسراییل تمام نیروی خود را در جنین به میدان آورد ولی جوانان فلسطین در دهان او زدند
چهارشنبه 14 تير 1402 - 11:13

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امروز بحث جدی درباره انتقال قدرت از غرب به آسیا مطرح، عملیاتی و در حال رخ‌دادن است. اینکه چینی‌ها یک‌مرتبه وارد حوزه‌هایی می‌شوند که هیچ وقت به آن وارد نمی‌شدند و متعلق به آمریکایی‌ها بود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در افتتاحیه طرح ملی «اعتلاء»؛ تعالی بخشی مسئولین و استادان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دعوای ما با آمریکا و ازناب آمریکا مانند رژیم خونخوار صهیونیستی بر سر این است که ما راه درست را تشخیص داده‌ایم و حرکت می‌کنیم و به دیگران هم یاد می‌دهیم و آنها ناراحت هستند.

وی افزود: این‌ها خودشان جنگ راه می‌انداختند و سلاح می‌فروختند و در دانشگاه‌هایشان درس می‌دادند که چگونه بجنگیم و همه چیز دست خودشان بود. حالا جمهوری اسلامی پیدا شده راه‌هایی را یاد گرفته و به دیگران یاد می‌دهد که آنها ۷ هزار میلیارد دلار در حدود این ۲۰ سال هزینه کرده‌اند نه تنها چیزی به دست نیاوردند بلکه هر روز یک چیزی را از دست دادند.

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: تقاضای من این است که شما که اهل فکر هستید و فکر می‌کنید فکر در این خصوص را به دانشجوهایتان یاد بدهید. اینکه بحث انتقال قدرت از غرب به آسیا مطرح شده که همین الان عملیات شده و اتفاق می‌افتد اینکه چینی‌ها یکمرتبه در حوزه‌هایی که متعلق به آمریکایی‌هاست وارد می‌شوند که قبلا هیچ‌وقت وارد نمی‌شدند مشخص است که اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

قاآنی خاطرنشان کرد: علت اینکه این انتقال قدرت چرا به وجود آمد، اگر این شکست‌های پی در پی آمریکا در حوزه‌های مختلف نبود مگر این اتفاق می‌افتاد و آمریکا همچنان مقتدر و جهانخوار مانده بود اینکه تحول اساسی اینچنینی اتفاق افتاده ریشه‌هایی دارد.

وی افزود: شما که اهل فکر و اندیشه هستید به دانشجویان بگویید که ریشه‌های این کار از کجا شروع شده است اگر این انقلاب نبود این وضع هم نبود این انقلاب اسلامی ارزشمند اثرگذارترین عاملی است که این تحولاتی است که اتفاق می‌افتد.

فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار کرد: در این تغییر آرایش قدرت، ما به عنوان انقلاب اسلامی و مقاومت و کشورهای اسلامی باید در این تغییر آرایش قدرت جای خودمان را پیدا کنیم. بحمدالله قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده اما باید مراقب باشیم و بفهمیم که قطار انتقال قدرت که از غرب به این طرف می‌آید در کدام ایستگاه سوار شویم به دوستانمان هم بگوییم کجا سوار شوند و کجا پیاده شوند خوابمان نبرد و این قطار رد شود و بمانیم ما در حال حاضر در چنین جایگاهی قرار داریم.

سردار قاآنی گفت: جنایتکارانی که شهید سلیمانی را شهید کردند می خواستند بگویند زور و قدرت شهید سلیمانی به تیر و تفنگ و موشک او هست بله این شهید این ابزار را داشت ولی بالاترین سلاح شهید سلیمانی منطقش بود. برای دشمن شخصیتی چون سردار سلیمانی قابل تحمل نبود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حملات همه جانبه هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در کرانه باختری افزود: امروز شاهد هستیم رژیم صهیونیستی تمام نیروی خود را در اردوگاه جنین به میدان آورد ولی جوانان فلسطین در دهان او زدند. بعضی از روزها فلسطینیان بیش از 30 عملیات در کرانه باختری علیه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد، فرزندان فلسطین در هیچ دوره‌ای مثل امروز بااقتدار و باصلابت نبودند و در مقابل هم اسرائیلی‌های جنایتکار هیچ وقت مثل امروز دچار مشکل و تفرقه و فلاکت نبودند. فرزندان فلسطین راه با عزت زندگی کردن و با عزت جنگیدن را از انقلاب اسلامی آموختند.

وی گفت: این‌که رهبر انقلاب تأکید می‌کنند هزینه سازش از هزینه مقاومت بیشتر است واقعاً حرف درستی است و امروز مقاومت در صحنه دفاعی خودش را خوب نشان داده است.

پربیننده ترین خبرها