باقری کنی: تقویت روابط با کشورهای منطقه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

باقری کنی: تقویت روابط با کشورهای منطقه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
چهارشنبه 14 تير 1402 - 17:01

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران را تقویت روابط با کشورهای منطقه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران حامی عراق است و در کنار همه متحدان و دوستانش خواهد ایستاد.

العالم ـ ایران

«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر خارجه که به بغداد سفر کرده، امروز در دیدار با «هادی العامری» رئیس جریان سیاسی ائتلاف الفتح عراق با اشاره به اهمیت روابط تهران و بغداد و نقش آن در ثبات منطقه، این مطلب را بیان کرد.

وی با اشاره به برنامه هسته ای ایران گفت که کشورهای منطقه درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور اطمینان خاطر داشته باشند.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حامی عراق بوده و هست و در کنار همه متحدان و دوستانش خواهد ایستاد.

رئیس جریان سیاسی ائتلاف «الفتح» عراق نیز استقامت ملت ایران در برابر همه توطئه های خارجی را یکی از مهمترین عوامل موفقیت جمهوری اسلامی دانست و به نقش حمایتی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه و عراق به ویژه نقش سردار شهید سپهبد قاسیم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران اشاره کرد.

العامری با بیان اینکه روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و عراق قوی است، افزود: ما برای تعمیق این روابط از طریق مجاری دیپلماتیک تلاش خواهیم کرد.

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه به منظور برگزاری نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق و همچنین رایزنی با مقامات سیاسی عالی رتبه این کشور، در صدر یک هیات وارد بغداد شد.

وی پیشتر با «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی و «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفت وگو کرده بود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها