برخورد خودرو به مدرسه در جنوب لندن چند مجروح برجای گذاشت

برخورد خودرو به مدرسه در جنوب لندن چند مجروح برجای گذاشت
پنج‌شنبه 15 تير 1402 - 17:29

پلیس لندن روز پنجشنبه از مجروح شدن چند نفر بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو به یک مدرسه در جنوب غرب لندن خبر داد.

العالم - اروپا

پلیس منطقه مرتون (Merton) لندن با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در توئیتر منتشر شد اعلام کرد که این نهاد امنیتی ساعت ۹ و ۵۴ دقیقه صبح (به وقت محلی لندن) در جریان وقوع حادثه قرار گرفت و ماموران در حال حاضر سرگرم رسیدگی به موضوع هستند.

به گفته پلیس، این حادثه در منطقه ویمبلدون رخ داده و نیروهای امدادگر درحال مداوای مجروحان هستند. اداره آتش‌نشانی و آمبولانس لندن نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که نیروهای خود را به محل حادثه اعزام کرده‌اند.

هنوز اطلاعات زیادی درباره جزئیات این حادثه منتشر نشده و معلوم نیست انگیزه راننده خودرویی که به ساختمان مدرسه اصابت کرد، چه بوده است.

برخی رسانه‌های انگلیس، این حادثه را یک رویداد امنیتی تعبیر کرده‌اند. تارنمای نشریه دیلی میرور نوشت که یک خودروی لندروور در جریان یک حادثه بزرگ، به ساختمان مدرسه حمله کرد.

این نشریه انگلیسی پیشتر در گزارشی به نقل از منابعی نوشته بود که گروه تروریستی داعش درصدد حمله مرگبار به یک اجتماع عمومی در انگلیس است. دیلی میرور به نقل از عبدالوهاب السعدی بلندپایه ترین افسر ضد تروریسم عراق نوشت: فرماندهان داعش در عراق خواهان حمله به نوع خاصی از اجتماعات عمومی در انگلیس هستند تا وحشت را به حداکثر برسانند.

این در حالی است که سطح هشدار امنیتی ناشی از تروریسم در انگلیس در مرحله «قابل توجه» قرار دارد. این سطح بدین معناست که احتمال حمله تروریستی در کشور وجود دارد.

به گزارش ایرنا، هشدار امنیتی در انگلیس در پنج سطح «کم»، «متوسط»، «قابل‌توجه»، «شدید» و «بحرانی» تعریف می‌شود؛ اگر سطح هشدار امنیتی در درجه «کم» باشد، وقوع حمله غیرمحتمل است. در مرحله دوم یعنی در صورت قرار گرفتن درجه هشدار بر روی «متوسط»، وقوع حمله ممکن ولی باز هم غیرمحتمل است. در حالت چهارم نیز که وضعیت «شدید» می شود، وقوع حمله بشدت محتمل است. در وضعیت بحرانی، هر لحظه انتظار وقوع حمله تروریستی می‌رود.

سطح هشدار امنیتی انگلیس در بهمن ۱۳۹۹ از مرحله «شدید» به «قابل توجه» کاهش یافت. این سطح از مرداد ۱۳۹۳ تا سه پیش بین درجه شدید و بحرانی در نوسان بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها